دونالد ترامپ: در آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در آمریکا اغراق شده است

رئیس جمهور امریکا در سخنانی مدعی شد در آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در کشورش مبالغه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی شمار قربانیان و موارد ابتلا به کرونا که در آمریکا اعلام می‌شود را زیر سؤال برده و آن را اغراق آمیر خواند.

او در حساب توییتری خود بار دیگر با تکرار ادعای خود در خصوص چینی خواندن کرونا نوشت: شمار مرگ و میر و ابتلا به این ویروس چینی در امریکا بسیار اغراق آمیر است و این هم به دلیل روش مسخره CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا) در تعیین آمار در مقایسه با دیگر کشور‌هایی است که بسیاری از آن‌ها به شکلی عامدانه بسیار غیر دقیق آمار خود را غیر دقیق و پایین اعلام می‌کنند.

او در توییت دیگری با اشاره به واکسن کرونا نوشت: واکسن‌ها از سوی دولت فدرال به ایالت ها، خیلی سریعتر از آنچه امکان داشت، داده شد.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله تقلب در انتخابات نوشت: من با برد رافنسپرگر، وزیر ایالتی «جورجیا» دیروز در خصوص شهرستان فولتون و تقلب در آرای جورجیا صحبت کردم. او تمایلی به پاسخ دادن به مسائلی نظیر رأی‌های زیر میزی، رأی دهندگان خارج از ایالت و رأی دهندگان مرده نداشت. او هیچ سرنخی نداشت!

پیشتر نیز رسانه‌های خبر اعلام کردند تد کروز، سناتور جمهوری خواه نامه‌ای را منتشر کرده است که در آن خواستار «رد نتایج کالج الکترال» شده و درخواست «یک ممیزی اضطراری ۱۰ روزه» را برای بررسی ادعا‌های تقلب در انتخابات آمریکا را داده است.

بر اساس این گزارش، نامه کروز به انتخابات مناقشه برانگیز هیز-تیلدن ۱۸۷۶ استناد می‌کند و می‌گوید کنگره سابقه تعیین کمیسیونی را برای بررسی ادعا‌های کلاهبرداری دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های خود مبنی بر اینکه بسیاری از بی نظمی‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، تأکید کرد که ده‌ها هزار نفر غیرقانونی رأی داده اند، اما هنوز از شمارش آرا خارج نشده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار