پیگیری های مستمر از علت یک گرانی؛

قول هایی که تو زرد از آب درآمد/تخم مرغ به شانه ای ۴۸ هزار تومان پرکشید!

علی رغم وعده مسئولان مبنی بر کنترل بازار تخم مرغ با عرضه از طریق سامانه بارانداز، اما همچنان آشفتگی ها دامن گیر قیمت این کالاست.

تخم مرغبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک هفته از تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار و افزایش قیمت ۳ باره تخم مرغ گذشت و هیچ تغییری در بازار این محصول ایجاد نشده است. بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد هر شانه تخم مرغ کماکان با قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار و هر یک عدد تخم مرغ از هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

هفته گذشته موضوع تخم مرغ در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح و در نهایت خبر اعلام افزایش قیمت خودرو اعلام شد. عباس قبادی دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور در جلسه مورخ ۸ دی ماه ۹۹ ستاد تنظیم بازار، قیمت عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و براین اساس قیمت این محصول از هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به هر کیلو ۱۴ هزار تومان در درب مرغداری افزایش یافت.

او ادامه داد: با این وجود هر شانه تخم مرغ باید حدود ۳۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

اما بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد که این محصول با اختلاف قیمت ۱۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد. یکی از اصلی‌ترین خوراک مصرفی مردم حدود ۴۰ درصد گران‌تر از آنچه که باید به دست مردم می‌رسد و حالا تخم مرغ به عنوان یکی از ارزان‌ترین مواد غذایی مردم، هر عدد هزار و ۶۰۰ تومان هزینه به همراه دارد.

این جهش قیمتی در حالی اتفاق افتاده است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های مورد نیاز خبر می‌دهند.

گاهی بازار مرغ و تخم مرغ به عنوان اصلی ترین پروتئین سبد خانوار دچار هرج و مرج می شود که  بسیاری از دهک های جامعه را در تامین دچار مشکل می کند. این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار خبر از وفور کالا و ارزانی قیمت را می دهند.

طی ماه های اخیر اقلام اصلی سبد خانوار یکی پس از دیگری با گرانی های در بازار روبرو شد که در روزهای اخیر، تخم مرغ هم به عنوان ارزانترین پروتئین در دسترس افراد برای جا نماندن از قافله گرانی ها رشد چشمگیری در بازار داشت به طوریکه قیمت از مغازه ای به مغازه ای دیگر متفاوت است و هر یک از فروشندگان دلایل خاص خود را اعلام می کنند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه ها ۴۰، ۴۱  و در برخی جاها تا ۴۵ هزار تومان هم عرضه می شود درحالیکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ را ۳۴ هزار تومان اعلام می کنند و فروش با نرخ های بالاتر را گرانفروشی می دانند.


بیشتر بخوانید


با وجود افزایش قیمت مصوب تخم مرغ در هفته گذشته و برنامه پشتیبانی امور دام مبنی بر عرضه تخم مرغ از طریق سامانه بارانداز به میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف جای این سوال مطرح است که علت آشفتگی قیمت در بازار تخم مرغ چیست؟ وعده مسئولان مبنی بر آرامش بازار کی محقق می شود؟

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات علل گرانی تخم مرغ در بازار و عرضه با نرخ های متفاوت و دلایل اجرا نشدن وعده مسئولان با خبر شویم: 

اختلال در شبکه توزیع، بازار تخم مرغ را متشنج کرد

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید سالیانه تخم مرغ را بیش از یک‌میلیون تن  اعلام کرد و گفت:  با توجه به مصرف سالیانه ۹۴۰ تا ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ، کمبودی در تامین این کالا نداریم.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: با وجود تعدد زنجیره های توزیع و شبکه سنتی عرضه، قیمت تخم مرغ در بازار دچار نوساناتی شده که با مدیریت عرضه انتظار می رود قیمت ها کاهش یابد.

سالمی اختلال در شبکه توزیع را یکی از دلایل گرانی در بازار دانست و گفت: افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی تحت تاثیر سه عامل تامین، توزیع و نظارت است که خوشبختانه در بحث تامین مشکلی وجود ندارد  و مشکلات به توزیع و نظارت باز می‌گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در شرایط پیک مصرف سالیانه ۹۴۰ تا ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در داخل استفاده می‌شود که با این وجود ۵۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است.

وی قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان و عمده فروشی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ شیرینگ پک شده ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است.

سالمی با بیان اینکه عرضه تخم مرغ از طریق سامانه بارانداز تا رسیدن بازار به تعادل ادامه دارد،گفت: روزانه  ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ از طریق سامانه بارانداز در اختیار میادین میوه و تره بار و  اصناف تهران قرار می گیرد.

عرضه هر شانه تخم مرغ بالای ۳۴ هزار تومان گرانفروشی است

هدایت اله اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد مایحتاج مواد غذایی از طریق سازمان میادین میوه و تره بار در اختیار مردم قرار می گیرد، اظهار کرد: با راه اندازی سامانه بازارگاه، ۳۵ درصد تخم مرغ مورد نیاز با نرخ مصوب از طریق میادین تخم مرغ در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: اتحادیه کل نیاز میادین میوه و تره بار را با نرخ مصوب تامین و در اختیار میادین میوه و تره بار و صنوف معرفی شده قرار می دهد تا در بین زیرمجموعه های خود توزیع کنند.

اصغری ادامه داد: بنابر آمار ۶۰ تا ۷۰ درصد تخم مرغ با نرخ مصوب در اختیار خانوارها قرار می گیرد و ۳۰ درصد مابقی شهروندان ممکن است به علت بعد مسافت با سازمان میادین و فروشگاه های زنجیره ای فاصله داشته باشند.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه هر عدد تخم مرغ با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی ها بیان کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۷ هزار تومان است که با این وجود یک شانه تخم مرغ معمولی درشت و باکیفیت عالی ۳۴ هزار تومان است که با این وجود فروش بالاتر از این رقم گرانفروشی است چرا که شانه تخم مرغ یک کیلو و ۷۰۰ تا یک کیلو و ۹۰۰ گرم است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه کیفیت تخم مرغ درشت و ریز تفاوتی با یکدیگر ندارد، گفت: سایز تخم مرغ به سن گله و مرغ بستگی دارد و گرنه از لحاظ کیفیت تخم مرغ تفاوتی نداریم و تنها تخم مرغ درشت پوست آن نازک بوده که با این وجود درصد شکستگی بیشتر است.

وی با بیان اینکه در تولید تخم مرغ مشکلی نداریم، افزود: سالیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به طور متوسط ماهانه ۸۵ تا ۹۵ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با توجه به نیاز کشور ۵ تا ۱۰ درصد این میزان مازاد است.

اصغری ادامه داد: با وجود آنکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، التهابات اخیر بیشتر مربوط به بحث نهاده های دامی است که با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی، بخشی از نگرانی های مرغداران مرتفع شده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تولید خطی تخم مرغ، درطول ماه ۷ تا ۸ هزار تن میزان تولید اختلاف دارد، اما مصرف خیلی نوسان دارد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشش بازار در ۶ ماهه دوم سال و مشکلات نظام توزیع را از دیگر علل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد.

وی درباره آینده تولید تخم مرغ گفت: سامانه بازارگاه معایب و محاسنی دارد. به عنوان مثال اخیرا مرغداران پول نهاده های دامی را باید پرداخت می کردند و معلوم نبود واردکنندگان نهاده های دامی را کی تحویل می دهند، اما اشکال سامانه این است که نظام دولتی کنترل آنلاین ندارد و نیاز کامل از طریق این سامانه تامین نمی شود که در نهایت موجودی گله، سن گله، نهاده های مورد نیاز و میزان نهاده توزیعی انحرافاتی دارد که با واگذاری امور به تشکل و اتحادیه ها، این موانع مرتفع می شود‌.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره اینکه آیا وعده کاهش قیمت تخم مرغ در بازار محقق می شود یا خیر؟ بیان کرد: وعده منطقی شدن قیمت ها تابع عوامل متعددی است، به همین خاطر باید منتظر ماند و دید که در قانون بودجه ۱۴۰۰ نهاده های دامی با چه نرخی وارد می شود و اثر آن بر قیمت تمام شده تولید چقدر است؟ هرچند ما اعتقاد داریم که قیمت باید منطقی شود.

وی ادامه داد: در مواقعی که قیمت تخم مرغ پایین است، دولت با خرید تضمینی باید تولیدکننده را حمایت کند تا مرغدار مجبور به عرضه با نرخ های پایین تر نباشد.

اصغری با تاکید بر مدیریت بازار تخم مرغ بیان کرد:  زمانیکه قیمت تخم مرغ در بازار بالا می رود، مرغداران اذعان می کنند که در نیمه اول سال ارزان فروختند و با عرضه با نرخ بالاتر در ۶ ماهه دوم سال به نقطه سربه سر می رسند که با این وجود ضرر نیمه اول به جیب مصرف کننده نمی رود، اما در ۶ ماهه دوم به مصرف کننده می رسد که مدیریت بازار از التهابات قیمت  جلوگیری می کند.

واحدهای مرغداری با یک سوم ظرفیت کار می کنند

ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از عرضه فراوان تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: ١٠٠ درصد تخم مرغ تولیدی استان تهران تحویل شرکت پشتیبانی امور دام و در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

وی مصرف روزانه تهران را بیش از ۴۰۰ تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تولید روزانه استان تهران بین ٢٠٠ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ است و مرغداری‌های استان به دلیل عدم صرفه اقتصادی، افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سودآوری با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

نبی پور درباره علت عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار بیان کرد: عرضه تخم‌مرغ در میادین بر مبنای شانه نیست و بر مبنای وزن تحویل مرغداران می شود، به همین خاطر این احتمال وجود دارد که شانه بالاتر از ۲ کیلو باشد.

سخنگوی اتحادیه مرغداران‌ میهن نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در میادین هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۱۷ هزار تومان عرضه می شود که افزایش ۳ هزار تومانی قیمت در این فاصله غیر منطقی است.

وی ادامه داد: گرچه قیمت مصوب قیمت هر کیلو تخم مرغ از ۱۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش یافته است، اما با توجه به افزایش هزینه های تولید با نرخ مد نظر ما یک هزار و ۷۰۰ تومان فاصله دارد.

نبی پور از کاهش نسبی قیمت کنجاله سویا در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به قبل ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

این مقام مسئول از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در طیور صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در استان خراسان جنوبی، ۴۰۰ هزار قطعه معدوم شده که این موضوع در بازار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید تنها ذرت و کنجاله سویا نیست، گفت: قیمت کنونی جوجه به ۱۲ هزار تومان و مرغ پای تخم ۷۰ هزار تومان رسیده است که با این وجود مرغدار ۱۰۰ هزار قطعه ای باید ۷ هزار میلیارد تومان هزینه کند که به علت ریسک تولید حاضر به چنین ریسکی نیست.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید تنها مربوط به نهاده دامی نیست، بلکه ۲۳ تا ۲۴ آیتم در تولید تخم مرغ داریم که تمامی در نرخ تولید اثر گذار است. به عنوان مثال کرایه حمل ۳۵ درصد افزایش یافته است، ضمن آنکه رانندگان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پشت بارنامه دریافت کنند که تمامی این عوامل بر تولید اثر می گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بزرگترین مخل اقتصادی این مملکت خود دولتمردان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رژیمی که تو تامین پیش و پا افتاده ترین مایتاج مردم مونده ادعای جنگ با دنیا رو داره.زیبا نیست؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
زینب سلیمانی
۱۲:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کمکم کنید شوهرم منو با دیلدو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
تا حالا کدوم وعده این دولت درست بوده که این درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما صبر می کنیم. همین تخم مرغ موجود رو هم بفرستید برای ملت مظلوم یمن، بحرین، عراق، افغانستان، غزه، فلسطین، لبنان، ونزوئلا، بولوی، کوبا و...(چقدر نون خور داریم؟؟؟؟)
ما از گرسنگی می میریم و سر خم نمی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
حقیقت رو گفتید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دیگه تخم مرغم به زور میشه خرید لعنت به باعث و بانیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
هیچکدوم از کسایی که این وضعیت رو به وجود آوردن نمی بخشم و واگذارشون میکنم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
از اون بزرگش بگیر بیا پایین هیچ کدوم قابل بخشش نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ما که فقط داریم زندگی رو سر میکنیم که زودتر تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دنیا در حال پیشرفته و به کجاها رسیدن دغدغه مسئولین ما قیمت گذاری تخم مرغه واقعا متاسفایم آدم باید خون گریه کنه تو قیمت تخم مرغ جا زدیم واقعا متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دنیا در حال پیشرفته و به کجاها رسیدن دغدغه مسئولین ما قیمت گذاری تخم مرغه واقعا متاسفایم آدم باید خون گریه کنه تو قیمت تخم مرغ جا زدیم واقعا متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۶:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
این مسئولین در هر زمینه ای برای ایرانیان بهترین ها بوده اند چه از لحاظ تورم و گرانی ، چه از لحاظ وجهه و ارزش ایرانیان در جهان و منطقه و چه از لحاظ رشد جمعیت و چه از لحاظ شادمانی و نشاط و چه از نظر فرهنگ و مهمان دوستی و کلا هرگونه صفات نیک که ایرانیان به آنها شناخته می شدند . این بدبختی ها مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست ....ادامه دار هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اگه انسان باشند این حرف خاتم هستش ! اگه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
شوینده هم گران شده. فروشگاه های زنجیره ای هم گران فروشی میکنند
Canada
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مرغ داری ها با یک سوم ظرفیت کارمی کنند یعنی یک روز مرغ تخم می گذزاد و سه روز نه
Canada
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
عجب
Netherlands
یزدان
۱۵:۴۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
باید یکی مثل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که فردی مومن وطن پرست انقلابی رئیس جمهور ایران میشود که درد مردم مشکلات مردم میفهمید مردمیدان بود نه پشت میدان نه پشت دوربین خدا به داد مال فقیرفقرا برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دلار 25800 نتیجه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
از چند ماه قبل مشخص بود که قیمت تخم مرغ ، افزایش خواهد یافت
علت اصلی اش هم این بود ، از شش ماه قبل که قیمت تخم مرغ پایین تر از قیمتهای تمام شده بود و تولیدکنندگان با زیانهای بالا مواجه بودند ، بسیاری از آنها گله های مولد را زودتر از موعد مقرر به کشتارگاه فرستادند !!
نتیجتا" ؛ امروز با کمبود نسبی تولید ، افزایش قیمت آن امری بدیهی میباشد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
این وضع مملکت ما نباید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
این که چیز جدیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مردم برن به جای تخم مرغ مرغ رو به جای صبحانه بوخورن ارزون تر تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
شما لطفا بروید یک کلاس سواد آموزی ! دیکته یاد بگیرید بعدا" اظهار نظر کنید !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
با زبان عامیانه گفت خانم معلم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
آخه چه دولتی
انگار که نه انگار
بیچاره بدبختی برای ماست
هرچندهم بشه مجبوریم بخریم
دولت تدبیر وامیده دیگه
ماهم امیدوم ون به خداست
ای خدا کمک کن
ای خدا .‌..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
فک کردی دولت بعدی گل و بلبله؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
عزیزم مشکل این دولت و اون دولت نیست خانه کلا از پای بست ویرانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولتی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
با سلام میشه یه مورد بگید که اختلال در شبکه توزیع نداره،تو همه چی اختلال در شبکه توزیع هست تخم مرغ-مرغ-میوه-لاستیک -گوشت-لباس-
ماشاالله به دولت تدبیر و امید خسته نباشند!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت و دولتمردان فقط طلبکارند و پاسخگو نیستند لذا هر تصمیم غلطی را اتخاذ میکنند و به تنها چیزی که فکر نمیکنند حقوق مردمه و فقط به فکر منافع خودشان هستند . خدا به داد این ملت برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
تو این مملکت فقط حرف مفت زیاد میزنن عمل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
این چند ماه آخر که انشاا... هر چه زودتر تمام شود
رئیس جمهور و دولتمردان خوب خدا پدر بیامرزی برای خودشان درست کردند
فقیرانه ترین غذا تخم مرغ بود که آن هم به لطف این دولت و دولت بی تدبیر از سفره فقرا پر کشید
Iran (Islamic Republic of)
يارانه بي اثر
۱۳:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
چند سال پيش با يارانه 4 شونه تخم مرغ ميشد بگيري الان يك شانه تخم مرغ نميشه ؟ اين چه وضعي است كه دولت درست كرده ؟!!! اين يارانه چه دردي ازمردم دوا كرده كه همچي گران شده الا يارانه ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۳:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
كشور بزرگ و پهناور با كلي امكانات و فرصتهاي كشاورزي و شيلات و دام پروري و دام داري كه ميتواند هاب توليد محصولات دام داري پرورش دام سبك و سنگين باشد چطور ممكن است قادر به تامين غذاي مرغ نباشد و نياز كشور را تامين نكند و دائم بر قيمتها بيافزايد كالاهاي اساسي مرغ و تخم مرغ و روغن و برنج نياز ضروري كشور است و ما در سال جهش توليد بايد بي نياز از دنيا شويم چرا بايد واردات كنجاله و سويا و گندم و جو كمبود داشته باشيم و دستمان به دنيا دراز باشد آيا اداره وزارت كشاورزي سخت و دشوار است كه نمي توانيم خودكفا شويم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
سلام.چقدربازی‌درمیاریدبخدادرعرض‌یک‌هفته‌همچیزمیشه‌درست‌کرد‌اماهمه‌مسولین‌دلال‌هستن‌‌ودوست‌ندارن‌همچیزددست‌بشه‌.اخه‌مبداومقصد‌هرچیزمیشه‌تویک‌سیستم‌یکپارچه‌ثبت‌کردودیگه‌اما‌واگرنمخوادولی‌ایناها‌هرج‌ومرج‌رودوست‌دارن...
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۳:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
یه تخم مرغ را نمیتونن حل کنن با تمام دنیا هم دعوا دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دیگه تخم مرغ رو هم نمی تونیم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۳:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
پس این همه تشکیلات و حقوق بگیر بدرد لای جرز دیوار میخوره فقط توی اتاقهای شیشه ای پز میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
لااقل وارد کنید.اینکارراهم بلد نیستید .وقتی دولت تو هر کاری دخالت کنهعاقبتش همین میشه .آخه دکترای حقوق را ج ربطیست ب تجارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
اینها که نمیتوانند قیمت تخم مرغ راکنترل کنند متعجبیم چه جوری یک کشوررااداره میکنند الی ببرکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
حتما بایدتبدیل ب ی بحران شدید بشه .از قدیم گفتن علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد ن بعد از وقوع ..انتخابات نزدیکه ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
یه قلم تخم مرغ نمیتونید قیمتشو ثابت نگهدارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت خود کاسب هست دنبال چی می گردی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
قیمت همه اجناس چند برابر گران شده از انار و موز و ....
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت گرونی رو در ریزترین اجناس بازار به شکل کامل رسوخ میده!
بعد هم مصاحبه میکنه میگه با FATF حل میشه!!!
همون ترفندی که با برجام سرمون کلاه گذاشت خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
به کجا می رود این مملکت خوشگل ما...
مخرج مرغ شده مشکل ما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
بهتر از این نمیشد اوضاع این خراب شده رو توصیف کرد دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۲:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
یاخدا یعنی الان یک یارانه یه شونه تخم مرغ نمیشه یکم به فور مردم باشین خودتون که برج صد میلیون میگیرین مثل مردم روزهارو حساب نمیکنید که کی یارانه رو بده
Iran (Islamic Republic of)
محند
۱۲:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
خدا نگذره مسئول های این مملکتو که جز الکی چیزی بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
باسلام، بقول نقی سریال پایتخت (مگه داریم مگه میشه) ولی متاسفانه با توجه به داشتن چنین مسئولین بی کفایتی که از عهد تنظیم و عرضه ی یک تخم مرغ بر نمیایند باید گفت: داریم می بینیم (که هم داریم و هم میشه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
خنده داره
مردم مسئولین نیامده اند که مشکلات شما رو حل کنند
بلکه امده اند جیب خود را از بیت الامال پر کنند فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
هرچه اید سال نو.....
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
من دیشب تخم مرغ شونه ای 38 تومن خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
حضرت علی ع فرموده اند زبان ادم عاقل در پشت عقلش قرار دارد یعنی قبل از قول دادن اول فکر کن واگر نمیتوانی با بدقولی مردو را به بد گمانی سوق میدهی
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۱:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ستاد مثلا تنظیم بازار- تعزیرات حکومتی.-..شورای رقابت -- از چمله بی خاصیت ترین وبی مصرف ترین نهادهای دولتی هستن که باید هر چه زودتر تعطیل شوند چون خودشون هم باعث دلال بازی و گرانفروشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
اگر مدیریت بلد نیستید کنار بروید ، زمان جنگ هم اینطوری نبود ، چرا کسی به فکر مردم نیست تا کی بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مشکل جنگ اقتصادی نیست مشکل فسادی است که باعث شده کالای وارد شده با ارز 4200 تومانی با قیمت آزاد توسط دلالان به فروش برسد و باعث گرانی در جامعه شود.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۱:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
متاسفم بر هرچی گرانفروش و مسببین گرانفروش..ایشا.. از گلوشون پایین نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت مردان نمایندگان مجلس لوله تفنگشان را به سمت مردم نشانه گرفتند با این گرانی سرسام آور و گاز مازوت بخدا انتقام سخت را باید از دشمن گرفت نه از ایران و ایرانی نمی‌توانید کشور داری کنید استعفا بدهید چه مسول بالا چه پایین کشوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
اگردرشهرهای مرزی ودورافتاده فرآوری میشدارزونترازآب درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
با سلام
علی برکت الله
این نتیجه مدیریت اصلاح طلبان است.
مسئولی که پشت میز سلطنتی می نشیند وبا شاسی بلند و دور از چشم مردم زندگی می کند و حقوق نجومی می گیرد چگونه می تواند مشکل مردم را حل کند.
مسئول باید در وسط میدان و مانند مردم زندگی کند تا درد مردم را بفهمد و مشکلات را حل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
تخم مرغ در ایران غذای فقرا محسوب میشود و گران شدنش آه و ناله فقرا را برای مسئولین در پی خواهد داشت. تاحالا شنیده اید کنسرو خاویار که غذای ثروتمندان است قیمتش بالا و یا پایین بیاد ویا خبری از غذای آین آقایون به گوش برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولتی که نتواند قیمت های مملکت خودش را بوسیله ابزار هایی مثل سازمان تعزیرات ، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و...کنترل کند زود استعفاء بدهد و برود خیلی نفعش برای مردمش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
متاسفم که برای نان و تخم مرغ باید ناراحت باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
حیف از ایران و ایرانی که مسئولانش اینها باشن ما از سپاه خواهشمندیم امور معیشتی مردم را اداره کنند همونطور که پاسدار جان مردمند پاسدار مال مردم نیز باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
-
یا صاحب الزمان
۱۰:۴۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
بابا این چه وضعشه؟
اونوقت مسئول ...ما از اظهار نظر کشور همسایه ناراحت میشه.وعده همه چیرو دادید که به قیمت معمول بر میگردد اینا پیشکش...آخه فلان مسئول چرا سر مردم در خصوص بورس کلا گذاشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
توقعی ازابن دولت دیگر نیست نوبت ماهم خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دروغ میگن بیچاره شدیم دربدترین کشوردنیاگرفتارشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ای خدا تخم مرغ که همه دولت یازدهم را به چالش کشیدی هر تدبیر داشتن همه را ریختی
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۱۰:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
حالا هی بگید تحریمها ما را قوی تر میکند و از این جورحرفها....
بعله «شــــــمـــــاهـــــــا» را قوی میکند نه «ملت» را
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۱۰:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
شما مدیریت بلد نیستید برید کنار آقای روحانی و طائفه اش بیان
سلطان تخم‌مرغ و گیر بیارید
دقت کردید از زمان دولت تدبیر و امید سلطان ها زیاد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۱۰:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
كسي نيس بره يقشونو بگيره گزارش بگيره ببينم دقيق چكار ميكنن چرا ما تو ادوار گذشته هر رئيس جمهوري اومدي قيمتها فقط كشيدن بالا برا تحريم باشه ما از زمان اول انقلاب تا الان تو تحريميم گناه من جوون چيه بايد شاهي بي تدبيريه دولت اقاي روحاني باشم و هشت سال از بهترين لحظه ي عمرمو نابود شده بدونم و معلوم نيس نفر بعدي كييه ميخاد بياد و چ گلي به سرمون بزنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مسئولین خواب هستند ویا همراه دلالها اگر بخوابشان ادامه دهند بهتر از این است که دهن باز کرده وحرف بزنند .چون هر گونه حرف آنها بازاررا بدتر می کند .برنامه اقتصادی لیبرالی نیوکنزی یعنی همین .بازاررا ول کنید تا خودش به تعادل برسد .اگر قرار است بازار رها شود دیگر چه نیازی به شما مسئولین هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ترابخدا این ستاد تنظیم بازار وتعزیرات را تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
.به جایی رسیدیم که دیگه نگران نان و تخم‌مرغ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
بسه دیگه تا کجا گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
با این گرانی و قحطی و سوتغذیه چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۰۹:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
کمرمان شکست
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
واقعا این شیوه مدیریت بازاره؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۴۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
چه تدبیری از این بهتر که خلقی را بخندانی
متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
علی برکت الله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
از ثمرات دولت برجام بعد از دلار 30.000 تومانی وووووووو
حالا تخم مرغ و در اینده وووووووو



مشکل ما مدیریته اصلا تا وقتی مدیریت اینطوره چرا سرمایه گذار بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
همه میدانند گرانفروشیه راه حل چیه چرا بدون هیچ واهمه ای و هیچ ترسی و بدون محدودیت گرانفروشی میکنند پس سازمان تعزیرات و حمایت از مصرف کننده کدوم گوشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
همه میدانند گرانفروشیه راه حل چیه چرا بدون هیچ واهمه ای و هیچ ترسی و بدون محدودیت گرانفروشی میکنند پس سازمان تعزیرات و حمایت از مصرف کننده کدوم گوشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت تعطیله
-
ملت
۰۹:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مشکلی نیست چون ملت به نابه سامانی وجوابگویی مدیران امیدندارندهراس دارن اسم هرکالایی رومیارن ظرف چندروزچندبرابرمیشه انگارعمدی درکاراست وانبارهاازکالایی پروبعدذاجب ان صحبت وشایعه تاگران شودو...............پیداکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
یکی از مشکلات قانونی کردن گرانی است...
اول گران میشود میگن برخورد میکنیم بعد از اندکی میگن قیمت مصوب...خودرو تخم مرغ و... ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
جهاد کشاورزی وزارت صمت وبرخی از بانک ها مرکز فساد،رانت وجولان دلالان است.باید در آنها را گل گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
جناب کاور اننخاباتی ! بیش از یکماه پیش با گردنی افراشته ، جلسه ویژه با شخص شیخ الرئیس و اعلام حل شدن مشکل تخم مرغ!!! توئیت فرمودند! آقای جهانگیری و یاران! آیا خودتان به این ننیجه نرسیدید که مدیریت اقتصاد آنهم از نوع مقاومتی جامه گشادی برای شماست؟ بخاطر مردم بکشید کنار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
این است وعده حمایت از مستضعفان جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر سفره فقرا را هر روز کوچکتر کرد به حدی که دیگر یک فقیر حتی نیمرو هم نمیتواند بخورد. در اثر بی تدبیری، دولت هروز مردم فقیر را فقیرتر و بدبختتر میکند اونوقت میاد واسشون یارانه معیشتی واریز میکند. در سایه دولت بی تدبیر حتی با یک یارانه هم نمیشه یک شانه تخم مرغ خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
فکر کنم از فردا به خاطر برجام آب رو هم رو خیام ببندند.ببینیم که کم میاره.ملت یا دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
متاسفانه مسئولینی که چندین ماه نتونستن تخم مرغ کنترل کنن . مدت سه سال صنعت خودرو نتونستن سروسامان بدن انوقت چه جوری ما امید به پیشرفت داشته باشیم.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
با سلام، واقعا خدا خیر به این خبرنگاران بده که می‌روند تخلف‌ها را کشف می‌کنند وگرنه خدا می‌دانست چقدر وضع بدتر میشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
کوپن تخم مرغ بدهید
Iran (Islamic Republic of)
....(*_*)....
۰۹:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
جایزه تخم مرغ طلایی تقدیم میشه به دولت و سازمان صنعت و تجارت و کشاورزی و شورای رقابت و دیگر مسئولان مملکت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مگه تخم مرغ رو ميشه احتكار كرد ؟
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ای ابر قدرت دنیا و افلاک . حالا یک روغن بدهید تا بیک تخم مرغ بخوریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۹
به یاد مهد کودکها... دست و جیغ و هوررا برای مسئولان محترم ما که از بس خوردن دیگه دارن میترکن.... اجرشان با خداوند منان.... راستی بهشون یادآوری بفرمایید مردم هنوز بابت هوا مبلغی پرداخت نمی کنند ها .. یه نرخی هم برای هوای خالی تعیین کنید مدیون شما بزرگواران نشیم... آخه چند وقتی هست که توی یخچال خونه هامون فقط هوای خالی وجود داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
زمستون میره و روسیاهی به برجام می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ذرت كيلويي ٣٠٠٠ تومن
تخم مرغ كيلويي ١٥٠٠٠ تومن
بيابيد پرتقال فروش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
تخم مرغ ول کنید چرا روغن تو بازار نیست فقط حرف هستید در عمل به اندازه هیچ نیستید
-
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت روی هرچی دست بذاره گرون میشه کاری نداشته باشه مشگلی پیش نمیاد
۱۲
آخرین اخبار