استقرار سامانه بهره‌برداری و حمل چوب‌آلات در کلات خراسان رضوی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب‌آلات به منظور حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از قاچاق چوب در کلات مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن محمدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: تنها مرجع ثبت اطلاعات، گردش فرآیند و صدور مجوز‌های مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات، سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات است.

او افزود: این سامانه در پی تفاهم میان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات و دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اول دی ماه امسال مستقر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات ادامه داد: بر این اساس ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری موظف هستند در انجام وظایف خود و نیز صدور مجوز‌های بهره‌برداری از چوب آلات (قطع و حمل) از این سامانه استفاده کنند و هر گونه مجوز قطع و حمل فاقد کد یکتای سامانه از درجه اعتبار ساقط بوده و عدم ارائه مجوز ثبت شده در سیستم از سوی بهره برداران چه در زمان قطع و چه در زمان حمل به منزله قطع و حمل غیرقانونی تلقی شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

محمدزاده بیان کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند محمولات و پروانه‌های صادر شده را با کد‌های دستوری مربوطه و در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند با استفاده از هر نوع تلفن همراه شماره‌گیری کرده و در صورت عدم وجود مجوز و یا عدم مطابقت محموله چوب آلات با مجوز ثبت شده در سامانه نسبت به ضبط محموله به عنوان چوب آلات قاچاق اقدام کنند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.