عسگریان خبرداد:

جمع آوری ٣۴١ میلیارد تومان صدقه در ۹ ماهه اخیر/ رشد ۶٩ درصدی کمک به ایتام نسبت به سال گذشته

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: صدقات صندوق‌های خانگی ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: همه آمار‌های اعلام شده نیکوکاری صفر تا صد مردمی هستند.

او با بیان اینکه در بحث صدقات با مشکلاتی مواجه شدیم و کرونا باعث شد تخلیه صدقات خانگی با مشکلاتی مواجه شود و فاصله‌های دور تا سه ماهه ایجاد شد، گفت: ٣۴١ میلیارد تومان از تمامی صندوق‌های صدقات طی ٩ ماه اخیر جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته  ٩ درصد رشد داشته است.

عسگریان با بیان اینکه صندوق‌های خانگی ۵۶ درصد رشد داشته است،اظهار کرد: رسانه پرداختی صدقه ١۵ هزارتومان در روز است و عدد  قابل قبولی است.

او با بیان اینکه کد دستوری *٨٨٧٧# برای پرداخت صدقه تعریف شده است، افزود: با استفاده از این کد دستوری از هزار تومان تا صد هزار تومان پول می‌شود پرداخت کرد.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه یکی از طرح‌های کمیته امداد مبنی بر نیاز است که توسط خیرین و مراکز نیکوکاری تامین می‌شود، گفت: ٢ هزار و ٩٢٧ میلیارد تومان در این زمینه مشارکت وجود داشته است که ١٢۶ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.


عسگریان افزود: مردم به صورت منظم هزار و ٧٢ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند. همچنین با استفاده از سایت امداد ۶ دهم ثانیه طول میکشد تا کمک مردمی به حساب ایتام واریز شود.

او با بیان اینکه کمک به ایتام ۶٩ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: تعداد فرزندان محسنین بیشتر است و تعداد ایتام ١۴۴ هزار و ٨٠٠ نفر و محسنین ٢١٢ هزار و ۴۵٠ نفر هستند.

عسگریان افزود: تعداد حامیان، ٨٢١ هزار و ۶١١ نفر هستند و تا آخر سال به یک میلیون نفر خواهند رسید.

او با بیان اینکه هر یتیم توسط حامیان، سرانه دریافتی ماهانه  ۴۵٩ هزار تومان دارد، گفت: دو فرزند یتیم بیش از ٩٠٠ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند.

عسگریان گفت: متوسط دریافتی فرزندان محسنین ٢٣١هزار تومان در ماه است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در طرح ایران مهربان این رقم به ۴٠٠ هزار تومان خواهد رسید، تصریح کرد: ۴نوع مرکز نیکوکاری داریم که یکی از آنها مساجد هستند.

او افزود: مراکز نیکوکاری در صنف‌های مختلف وجود دارد و مراکزی هم به صورت تخصصی وجود دارند و مراکز نیکوکاری ملی هم وجود دارند که به طور مثال در مجلس مرکز نیکوکاری در سطح اعضای هیئت مدیره زدیم.

عسگریان گفت: ۵ هزار و  ۵۵١ مرکز نیکوکاری در سطح کشور وجود دارند که در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه مراکز نیکوکاری ٢ هزار و ١٢٣میلیارد تومان در ٩ ماهه اخیر کمک جذب کردند، گفت: این مبلغ در زمینه مسکن، جهیزیه، اشتغال، تجهیزات پزشکی و... تامین خرج شده است.

عسگریان با بیان اینکه رشد تعداد مراکز نیکوکاری نسبت به سال گذشته صد در صد رشد داشته است، گفت: امسال رسیدن به  ٨ هزار مرکز نیکوکاری هدف گذاری شده است.

او ادامه داد: جمع کل زکات هم اکنون هزار و ۵۴ میلیارد تومان بوده است و ١٠۶ درصد رشد داشته است.

عسگریان افزود: درصد تحقق برنامه هایمان نسبت به سال گذشته در حوزه زکات ١٢٩ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه زکات مبحثی کاملا نیت محور است، گفت: جلسات مکرری با شورای عالی زکات داریم و ٩۵ درصد مبالغ زکات به نیت طرف برمی گردد.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره اجرای طرح ایران مهربان گفت: سال ١۴٠٠ قرار است هیچ یتیم و محسنین زیر پوشش نداشته باشیم.

او با بیان اینکه سرانه دریافتی هر یتیم تا سال ١۴٠٠ به ٧٠٠ هزار تومان می‌رسد، افزود: سرانه هر فرزند محسنین هم به ۴٠٠ هزار تومان می‌رسد.

عسگریان گفت: نقطه آغاز این طرح با دولت کلید خورد و با دستور معاون اول رییس جمهور جلساتی در استانداری تشکیل شد و در هر استانداری دبیرخانه شکل گرفته است.

او با بیان اینکه قرار شده است، چارتی با دولت بسته شود که این اقدام منوط به این دولت نباشد تا این عملکرد دائمی باشد، افزود: تاکنون از آغاز شروع این طرح ٨٠ هزار حامی اضافه‌شده است و ظرف دوماه، سرانه پرداختی به ایتام ۴۶٠ هزار تومان رسید و از مبلغ یارانه بیشتر است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه افزایش این اعداد رضایت بخش نیست و باید بیشتر شود، ادامه داد: سال آینده جهشی در کشور ایجاد می‌شود که همه به نوعی با صدقه ارتباط پیدا می‌کنند.

او بیان اینکه از سال آینده «کیو ار کد» به صندوق‌های صدقات اهدا می‌شود که جایگزین صندوق‌های صدقات می‌شود، گفت: صندوق‌های چند منظوره هم قابل استفاده است و روی آن‌ها پوز نصب می شود.

عسگریان افزود: در تمامی آپ‌های پرداختی سراسر کشور قسمت نیکوکاری وجود دارد.

او با بیان اینکه صندوق‌های بزرگ صدقات در معابر می‌مانند و پوز‌های مانیتور دار‌ در مراکز مسقف هستند، ادامه داد: خیرینی داریم که ٧٠ درصد کل اموالشان را خیرات می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صدقات ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار