در نشست استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

عملیات ساخت راه آهن رشت - کاسپین باید خردادماه سال ۱۴۰۰ پایان یابد

درنشستی با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پیشرفت طرح راه آهن رشت – کاسپین بررسی و بر ضرورت پایان این طرح تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نشست بررسی وضعیت پیشرفت طرح راه آهن رشت - کاسپین با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و شماری از مدیران کل استانی در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور برگزار و بر ضرورت اتمام عملیات ساخت راه آهن رشت- کاسپین تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شده است.

شتاب در اجرای ابنیه فنی همچون پل‌ها، آزادسازی مسیر، تأمین مصالح مورد نیاز طرح از طریق سه سد سنگر، تاریک و منجیل و نیز تعریض جاده‌ها در محور‌های امام زاده هاشم به رودبار و پونل به خلخال از مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین جا به جایی تأسیسات معارض موجود در مسیر ریلی رشت کاسپین از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز و انجام کار حتی الامکان در سه شیفت کاری از دیگر موارد مورد تأکید در این نشست بود.

مقرر شد تأمین منابع مالی این طرح به میزان دو هزار میلیارد ریال انجام شود.

همچنین پیشرفت باقی مانده طرح آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل و رودبار مورد بررسی قرار گرفت و با اشاره به تأمین منابع مالی مورد نیاز، بر انجام کار در سه شیفت کاری، جابه جایی تأسیسات و اتمام طرح  تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شده است.

راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

اجرای این طرح علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشور‌های همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

نیمه دوم شهریورماه امسال یکی از گام‌های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی طرح در سه قطعه در حال انجام است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.