عضو شورای شهر تهران:

بیش از ۲۸ درصد ذرات معلق هوا ناشی از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها است

صدر اعظم نوری گفت: شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه موظف هستند، شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری تهران را ملزم به استفاده از فیلتر جاذب هوا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه تعیین ضوابط کنترل آلاینده‌های هوا در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها امروزدر دستور کار دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران گفت: ذرات معلق توسط اتوبوس‌های دیزلی منتشر می‌شود و قسمت اعظمی از این ذرات کربن است که به شدت سلامت را به خطر می‌اندازد و منجر به مرگ زودرس برای بزرگسالان می‌شود.

وی ادامه داد: برابر با آخرین آمار در مجموع بیش از ۲۸ درصد ذرات معلق منتشر شده از هوا ناشی از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی است که در تهران تردد دارند.

نوری تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم و نبود منابع اتوبوس‌ها نوسازی نشده‌اند و موجب آلایندگی و افزایش ذرات معلق هوا شده اند و فیلتر جذب دوده می‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد و تاکنون ۵۰ اتوبوس مجهز شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این آلودگی برای شهروندان تهران بسیار خطرناک است و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد و حتی ممکن است آن‌ها را با مردم مواجه سازد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی و حومه موظف است در راستای کاهش و کنترل انتشار آلاینده هوا در ایستگاه‌های اتوبوسرانی درون شهری و پایانه‌های اتوبوسرانی برون‌شهری تکالیفی را انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران درباره این تکالیف گفت: شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه موظف هستند، شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری تهران را ملزم به استفاده از فیلتر جاذب هوا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار