استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

لزوم گسترش سطح روابط اقتصادی خراسان رضوی با افغانستان

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و اشتراکات دینی ایران و افغانستان، انتظار می‌رود سطح همکاری بین هرات و خراسان رضوی افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان  استاندار خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول کشور افغانستان در مشهد گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و اشتراکات دینی، فرهنگی و زبان دو کشور ایران و افغانستان انتظار می‌رود سطح همکاری بین هرات و خراسان رضوی افزایش یابد.

او بر گسترش سطح همکاری‌ها بویژه در زمینه فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد و افزود: با ورود بخش خصوصی دو کشور ظرفیت‌های بالقوه ایران و افغانستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز دوغارون و سرعت توسعه در آن، ادامه داد: مرز دوغارون به عنوان یکی از فعال‌ترین مرز‌های ایران با افغانستان مورد توجه مدیریت استان بوده و عزم ما روان سازی هر چه بیشتر در این مرز است.
 

بیشتر بخوانید


معتمدیان بیان کرد: با توجه به مرز‌های طولانی جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر افغانستان می‌طلبد، تعاملات دوجانبه گسترش یابد.

او با اشاره به افتتاح راه آهن خواف - هرات در آذرماه امسال ، گفت: امیدواریم در خصوص تکمیل و برنامه زمانبندی اجرایی شدن ادامه این خط آهن پیگیری‌های لازم از طرف مسئولین افغانستان صورت گیرد.
 
ایجاد زمینه همکاری های علمی بین ایران و افغانستان

عبدالجابر انصار سرکنسول کشور افغانستان در مشهد نیز در این دیدار گفت: با وجود مدیریت شما و همکاری مجموعه استان یقین داریم می‌توانیم موانع همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بیشتر از پیش برطرف کرده و در راستای توسعه مناسبات گام  برداریم.

او بر گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پارک‌های علم  و فناوری خراسان رضوی می‌توانند با پارک هرات در زمینه‌های علمی همکاری کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار