سخنان هادی العامری درباره پشت پرده شب ترور سردار سلیمانی

رئیس ائتلاف فتح عراق در سخنانی برای نخستین بار تحولات پشت پرده‌ شب ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک فرودگاه بغداد را افشا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق، برای نخستین بار درباره مسائلی که در شب ترور فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق رخ داد، سخن گفت.

او گفت: از بردار عزیزم حاج ابومهدی المهندس شنیدم که حاج قاسم روز سه‌شنبه به عراق خواهد آمد. با او مخالفت کردم و گفتم اوضاع متشنج است و صلاح نیست ایشان به بغداد بیاید به ویژه پس از اینکه نیرو‌های آمریکایی، دو تیپ الحشدالشعبی را در مرز سوریه هدف قراردادند.

العامری اعلام کرده بود که معتقد است آمریکایی‌ها برای ترور سلیمانی و المهندس از مدت‌ها قبل برنامه ریزی گسترده‌ای کرده‌اند و موضوع حمله به سفارت واشنگتن در بغداد به عنوان بهانه‌ای برای انجام عملیات است.

او افزود: به سلیمانی نیز هشدار دادم، اما او معتقد بود که آمریکایی‌ها در اینقدر احمق نیستند که او را در عراق ترور کنند و آمریکایی‌ها به شدت دنبال ترور او در ایران هستند و در آمد و شد‌های خود در ایران احتیاط می‌کند.

رئیس ائتلاف فتح عراق درباره شب ترور سردار سلیمانی گفت: یقین دارم که حاج قاسم پس از هشدار‌های ما از آمدن به عراق منصرف شد و تصمیم گرفت تنها به لبنان و سوریه برود، اما متوجه شدیم که پس از تماس «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر وقت عراق، با او تماس گرفته و گفته است که نظراتی دارد که می‌خواهد درباره آن با او گفتگو کند لذا شهید سلیمانی به دعوت عبدالمهدی به عراق آمد.

العامری با بیان اینکه می‌خواهد یک نفر از عبدالمهدی بپرسد علت این دعوت چه بوده است، تاکید کرد: بر اساس درک من، سلیمانی برای کاهش تنش و نه اجرای عملیات علیه آمریکایی‌ها به عراق آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
لعنت بر قاتلان سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ دی ۱۳۹۹
شاید با هماهنگی عبدلمهدی و امریکاها ترور شدند.من که اصلا به این عراقی ها خوش بین نیستم اگر خوب بودند با هم متحد می شدند و کشور خودشون رو نجات می دادند نه فرقه سازی کنن
آخرین اخبار