دستگیری ۲ حفار غیر مجاز و توقیف ادوات حفاری در ابهر

فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز و کشف و ضبط ادوات حفاری از متخلفان در شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران  جوان از زنجان، سرهنگ فضلی فرمانده‌ یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرستان ابهر و فعالیت باند حفاران غیرمجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی اکیپ‌هایی مجرب از نیرو‌های یگان حفاظت ابهر پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و با همراهی عوامل انتظامی نسبت به دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز اقدام کردند.

او افزود: در این رابطه ۲ نفر در حین حفاری در داخل یک منزل مسکونی دستگیر شدند و تعدادی ادوات و وسایل حفاری شامل سه دستگاه موتور فن مخصوص تخلیه هوای داخل چاه، یک دستگاه موتور جوشکاری ۱۵۰ آمپر، ۲ دستگاه دژبر ۱۶ کیلو و ۱۰ متر کابل برق و ۱۰ متر ال ‌ای دی از آن‌ها کشف و ضبط شد.
 
فضلی گفت: این افراد با همکاری بازرسان و نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیرو‌های انتظامی شهرستان ابهر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.