گیوه بافی هنر بانوان برخی از روستا‌های زنجان

۱۵۰ کارگاه تولید گیوه در روستا‌های امین‌آباد و اند آباد اولیا زنجان، فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، گفت: کارگاه‌های خانگی صنایع‌دستی روستا‌های امین‌آباد و اند آباد اولیا با اشتغال ۱۵۰ نفر در زمینه گیوه بافی با قلاب در حال فعالیت هستند که ۹۹ درصد از این آمار را بانوان روستایی تشکیل می‌دهد.

ارجمند افزود: صنایع‌دستی استان اغلب در روستا‌ها تولید می‌شود و ما فقط به آن‌ها خط‌مشی می‌دهیم و آن‌ها را به‌وسیله شرکت در نمایشگاه‌ها به بازار فروش وصل می‌کنیم.

او  ادامه داد:نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد سبب شده که میراث فرهنگی طرح ضربتی تولید و اشتغال روستا‌های منتخب هدف گردشگری را برای رونق صنایع‌دستی و گردشگری اجرا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:ما تلاش کردیم که صنایع‌دستی را با توجه به نیاز روز و زیست‌بوم منطقه طراحی کنیم که خوشبختانه این امر با استقبال خوبی نه فقط در استان زنجان، بلکه در سایر شهر‌ها نیز مواجه شد.

ارجمندگفت: حضور زنان در این حیطه باعث افزایش کیفیت محصولات صنایع‌دستی و رونق بازار فروش آن‌ها می‌شود. یکی از اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی استان زنجان حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی است.

 

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.