در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تخصیص ردیف بودجه برای اجرای بسته های تحولی سند تحول

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: برای اجرای سند تحول به هر کدام از بسته های تحولی ردیف بودجه اختصاص می‌دهیم.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای سند تحول بنیادین در سال آینده بیان کرد: در شرایط کنونی فصل الخطاب همه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش موضوع اجرای سند تحول است یعنی موظف هستیم که همه برنامه‌های معمول خودمان را در قالب سیاست‌ها و راهکار‌های سند تحول دنبال کنیم.

او ادامه داد: تاکنون بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین متمرکز بودیم با پیش‌بینی‌هایی که در نامه‌های متمرکز وزارت آموزش و پرورش اتفاق افتاد و ضرورت تسریع در بعضی از حوزه‌ها نیازمند تدوین پیشران‌هایی بود که بتوانند اجرای سیاست‌ها را تصویب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش بسته‌های تحولی را پیش‌بینی کردیم، گفت: این بسته‌ها پیشران‌های هر کدام از این زیر نظام‌ها هستند و برای آن اعتبارات مشخص را در لایحه ۱۴۰۰ پیش بینی کردیم.

الهیار ترکمن افزود: از آن طرف هم که وارد بحث بسته‌های یادگیری و برنامه درسی ملی شدیم تا مجموعه امکانات و اعتباراتی که در وزارت آموزش و پرورش و در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داریم بر این موضوع متمرکز شوند تا رشدی را در دسترسی و تحقق اهداف سند تحول دنبال کنیم.

او بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ سرفصل جداگانه‌ای به نام سند تحول نداریم، ولی همان ردیف کیفیت‌بخشی و همینطور همه ردیف‌هایی که با راهکار‌های سند تحول در ارتباط هستند این موضوع پوشش داده و از اعتبارات آن استفاده می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار