کرونا قلب صنعت گردشگری مهاباد را نشانه گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: کرونا ویروس موجب کاهش ۹۰ درصدی اقامت گردشگران در این شهرستان شد.

عبیدالله سرخابی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۱۴۲ گردشگر در شهرستان مهاباد اقامت کرده‌اند که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته، ۹۰ درصد کاهش یافته است.

سرخابی با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن بر بخش گردشگری افزود: تعطیلی مراکز اقامتی در شهرستان موجب رشد قارچ گونه واحد‌های اقامتی غیرمجاز برای گردشگران شد.

او تصریح کرد: در ۹ ماه سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۷۹ گردشگر در مراکز اقامتی شهرستان اقامت داشته‌اند و ۴۳۳ هزار و ۱۶۵ گردشگر نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده بودند.

سرخابی از تهیه طرح جامعی در خصوص توسعه گردشگری در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح حاصل کار کارشناسی است و به مسئولان رده بالای شهرستان برای تدوین سیاست‌های توسعه گردشگری شهرستان ارائه خواهد شد.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.