اجرای طرح قطعه‌بندی اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح قطعه‌بندی حفاظتی اراضی ملی با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح قطعه‌بندی حفاظتی اراضی (پارسل‌بندی) اراضی ملی استان امسال با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌ها و اعتبارات صندوق توسعه ملی با همکاری شرکت‌ها و تعاونی‌های فراگیر، بخش خصوصی فعال در حوزه منابع طبیعی اجرا شد.

او افزود: با اجرای این طرح زمینه افزایش ضریب حفاظت، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت و کمیت اقدامات حفاظتی ساماندهی، ارتقا بهره‌وری نیرو‌های عملیاتی بخش حفاظت منابع طبیعی فراهم شد.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: بخش حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست در استان با کمبود نیرو مواجه است.

او اظهار داشت: هم‌اکنون به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است که این میزان جوابگویی پوشش عرصه‌ها را نمی‌دهد.

صالحی گفت: به منظور افزایش برنامه حفاظتی در استان، عرصه‌های ملی، مستثنیات، طرح‌های مرتعداری و زمین‌های واگذار شده، تفکیک و طبقه‌بندی شده است تا بتوان برای عرصه‌های که متولی ندارند به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان مستقر کرد.

او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بهره‌برداران محلی و مرتع داران ادامه داد: در این راستا از ظرفیت بهره‌برداران برای حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریت خودشان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار