الحاق چهار فروند کشتی جدید به ناوگان کشتیرانی دریای خزر

مدیرعامل کشتیرانی گفت: چهار فروند کشتی جدید به مجموعه کشتیرانی دریای خزر الحاق و به زودی در مرحله نخست دو فروند از این شناور‌ها به ناوگان اضافه می‌شود.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی با استاندار گیلان، مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: توسعه صادرات به کشور‌های همسایه به ویژه روسیه با ارتقاء امکانات و زیرساخت‌ها گامی موثر در افزایش حجم مبادلات تجاری است.

مدیرعامل شرکت کشیرانی جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از حمایت استاندار به مجموعه کشتیرانی دریای خزر، توسعه ناوگان را از موضوعات اساسی عنوان کرد و گفت: در کنار حمایت از ساخت داخل، افزایش چهار فروند شناور به مجموعه کشتیرانی دریای خزر به نتیجه رسیده است و در مرحله نخست دو فروند شناور جدید به این ناوگان ملحق می‌شود.

در ادامه این برنامه ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در دریای کاسپین به واسطه تشدید تحریم‌های ظالمانه تقویت شده، اظهار کرد: باید این ظرفیت ارزشمند را به عنوان سرمایه‌ای برای کشورمان حفظ و استمرار بخشیم.

زارع استفاده حداکثری از کریدور شمال - جنوب را در کنار اولویت‌های دولت تدبیر و امید یک نگاه راهبردی در سیاست‌های نظام و سند چشم انداز عنوان و بیان کرد: بخشی از این مسیر محقق شده و در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم، خط ریلی به بندر کاسپین برسد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت خط ریلی برای حمل طی یک دهه آتی امکان جابه‌جایی حدود ۱۰ میلیون تن بار را دارد، گفت: ظرفیت کشور‌های همسایه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مجموعه بازار مصرفی موجود در این حوزه، می‌تواند در توسعه صادرات بسیار اثرگذار باشد.

استاندار گیلان به صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۹۷، ۵۸۰ میلیون دلاری در سال ۹۸ و تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری طی ۹ ماه امسال اشاره کرد و افزود: افزایش، تقویت، نوسازی و جوان سازی ناوگان کشتیرانی و ارتقاء سطح امکانات لجستیکی در تداوم این مسیر نقش بسزایی ایفا می‌کند.

زارع اقدامات صورت گرفته توسط شرکت کشتیرانی و ایجاد خطوط مستقیم از انزلی و آستارا به آکتائو قزاقستان و ارتباط مستمر میان بنادر را اثربخش دانست و گفت: با افزایش چهار فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی دریای خزر، بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی، ارائه محصولات با کیفیت و تقویت زیرساخت‌هایی همچون سردخانه، درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی برای بازار کشور‌های دیگر باید جذابیت ایجاد شود.

او کمک به افزایش صادرات محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات و مصالح ساختمانی را اقدامی موثر خواند و اظهار کرد: برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آن‌ها بایستی از لحاظ کمیت و کیفیت در ناوگان کشتیرانی با نگاه ایجاد خط کشتیرانی روغن بر و چوب با توجه به تولید ۵۰ درصد MDF کشور در گیلان و قطب تولید محصولات سلولزی، تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار