چاک شومر: ترامپ را باید با توسل به قانون اساسی برکنار کرد

رهبر اقلیت سنا موثرترین راه برای برکناری رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را استفاده از قانون اساسی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ان بی سی، «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، امروز (پنجشنبه) موثرترین راه برای برکناری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانسته است.

شومر در این باره در بیانیه‌ای گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

او سپس افزود: «اگر پنس و دیگر اعضای کابینه ترامپ قیام نکنند، کنگره باید جلسه استیضاحی برای ترامپ تشکیل دهد.»

شومر در انتها با بیان آنکه آنچه روز گذشته در آمریکا اتفاق افتاد شورشی علیه این کشور بود که از سوی رئیس‌جمهور ترامپ تحریک شد، افزود: «ترامپ حتی نباید یک روز دیگر در این سمت باقی بماند.»

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

این درگیری تاکنون با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات روبه رو شده است. به طور مثال «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا خشونت ها در اين کشور را غیرقابل قبول خواند.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به حوادث آمریکا اعلام کرد: دموکراسی آمریکا تحت محاصره است و باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت. 

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به حوادث روی داده گفت: «من تاسف خود را از وقایعی که واشنگتن شاهد آن بوده ابراز می‌دارم. سیاستمداران می‌باید طرفداران خود را به جلوگیری از خشونت و نیز احترام به روند دموکراتیک ملزم سازند.»

همچنین ساعاتی پیش شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام نیز ترامپ را برای زمان باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش از کاربری خود منع کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار