واکنش‌ها به حادثه یورش به ساختمان کنگره آمریکا

در پی حوادث شب گذشته و یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، شخصیت‌ها و کشورهای مختلفی به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی حوادث شب گذشته و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلفی و همچنین کشورهای دیگر به این حوادث واکنش نشان دادند.

اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث آمریکا اعلام کرد: دموکراسی آمریکا تحت محاصره است و باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت. 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا خشونت ها در اين کشور را غیرقابل قبول خواند.

«جیم ماتیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حمله خشونت آمیز امروز به کنگره، تلاش برای سرکوب دموکراسی آمریکا است. استفاده او (ترامپ) از ریاست جمهوری به منظور نابود کردن اعتماد به انتخابات ما و مسموم کردن احترام ما به شهروندان خود به واسطه مقامات سیاسی جعلی ممکن شده است که با بدنامی زندگی خواهند کرد و از آن‌ها به عنوان بزدل یاد می‌شود.

«بات تامی» سناتور جمهوریخواه از ایالت پنسیلوانیا نیز ترامپ را مسئول اعتراضات واشنگتن دانست و او را فردی عوام فریب خواند.  در واکنش به حوادث رخ داده گفت: ما شاهد ریخته شدن خونهایی هستیم؛ چرا که فردی عوام فریب ترجیح داد تا دروغ منتشر کرده و بی اعتمادی را در میان آمریکایی ها ایجاد کند.

مایک پنس: از این «روز تاریک» در آمریکا ابراز تاسف می‌کنم

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا درپی حوادث خشونتبار شب گذشته و بامداد امروز در واشنگتن، هنگام از سرگیری نشست کنگره این کشور برای تایید آراء مجمع برگزینندگان، این حوادث را یک روز تاریک و سیاه توصیف کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی جلسه کنگره را از سرگرفت که حوادث خشونتبار در کنگره را محکوم و از این «روز تاریک» ابراز تاسف کرد. او  بعد از اقدامات خشونتبار بی سابقه در ساختمان کنگره گفت: این‌ها نمایندگان منتخب آمریکا هستند که بار دیگر در همین روز برای دفاع از قانون اساسی گردهم آمدند.

واکنش دبیرکل سازمان ملل متحد

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به حوادث رخ داده گفت: من تاسف خود را از وقایعی که واشنگتن شاهد ان بوده ابراز می دارم و سیاستمداران می بایستی طرفداران خود را به جلوگیری از خشونت و نیز احترام به روند دموکراتیک ملزم سازند.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به حوادث اخیر آمریکا گفت: آمریکا از فتنه در امان نیست؛ چرا که تمدن‌ها به سبب کمبود دانش از بین نم روند؛ بلکه به سبب ظلم فراوانشان از بین می‌روند. سازمان حاکم در آمریکا با حیله گری بر نادیده گرفتن جامعه خود به سبب جداکردن آن از انسانیت و با هدف به دستخوش قراردادن امنیت و منافع جهان کار می‌کند و زمانی که هر جامعه‌ای انسانیت خود را از دست بدهد، آسیب پذیر می‌شود.

واکنش روسیه به یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا دیگر حق ندارد برای دیگر کشورها درباره دموکراسی نطق کند.

وزیر کشور انگلیس: ترامپ باید خشونت ها را در این کشور محکوم کند

وزیر کشور انگلیس اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا باید خشونت ها را در این کشور قاطعانه محکوم کند

وقایع اخیر در پایتخت آمریکا بسیار وحشتناک و تکان دهنده هستند و هیچ توجیهی برای این سطح از خشونت که در واشنگتن به نمایش درآمد، وجود ندارد.

نخست وزیر استرالیا اتفاقات کنگره آمریکا را محکوم کرد

اسکات ماریسون، نخست وزیر محافظه کار استرالیا، اتفاقات کنگره و اشغال آن توسط طرفداران ترامپ را محکوم کرد و خواستار برقراری فوری آرامش و احترام به روند دموکراسی در انتقال قدرت شد. نخست وزیران سابق استرالیا نیز در بیانیه‌ای این اتفاقات را باور ناپذیر، بی سابقه و یک روز سیاه در تاریخ دمکراسی در آمریکا بیان کردند.

اشپیگل: ترامپ کشورش را به آتش کشید

نشریه اشپیگل آلمان در واکنش به آشوب‌های شب گذشته در آمریکا نوشت: شعله اولیه یک رییس جمهور کشورش را به آتش کشید.

واکنش نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در واکنش به حوادث کنگره آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: صحنه‌های شرم آور در کنگره امریکا. آمریکا که طرفدار دموکراسی در سراسر جهان است، اکنون حیاتی است که انتقال قدرت منظم و مسالمت امیزی را شاهد باشد.

واکنش رئیس جمهور فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز با انتشار ویدئویی در حساب توییتری خود، از خشونت‌های صورت گرفته انتقاد و اعلام کرد به روند دموکراتیک در آمریکا ایمان دارد.

او در این ویدئو گفت: من می‌خواهم تنها از دوستی و ایمان مان به آمریکا بگویم. آنچه امروز در واشنگتن دی سی به وقوع پیوست، آمریکا نبود. قطعا ما به قدرت دموکراسی مان ایمان داریم؛ ما به قدرت دموکراسی آمریکا ایمان داریم.

واکنش نخست وزیر کانادا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در واکنش گفت کشورش عمیقا از وقایع رخ داده در امریکا- نزدیکترین متحد و همسایه خود- آفته و ناراحت است.

نگرانی ژاپن از اغتشاشات شب گذشته در واشنگتن

دولت ژاپن از اتفاقات شب گذشته در آمریکا و حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ابراز نگرانی کرد. کاتسونوبو کاتو، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن گفت دولت این کشور نگران حمله گروهی از شهروندان آمریکا به کنگره این کشور است و از نزدیک تحولات مرتبط با این موضوع را پیگیری می کند. او گفت: ما درباره حمله به کنگره آمریکا و اخلال در جلسه کنگره نگران هستیم و تحولات مربوط به آن را از نزدیک پیگیری می کنیم. امیدواریم دموکراسی در برابر این شرایط دشوار در آمریکا پیروز شود و به ایجاد صلح و هماهنگی در جامعه آمریکا بیانجامد.

نگرانی ترکیه از تحولات اخیر آمریکا

 به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، وزارت امور خارجه ترکیه و مقامات دیگر این کشور با صدور بیانیه‌ای از اشغال کنگره آمریکا توسط تظاهرکنندگان ابراز نگرانی کردند. وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه تاکید کرد: ترکیه تحولاتی را که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این کشور روی داد و سرانجام به اشغال ساختمان کنگره توسط تظاهرکنندگان منجر شد، با نگرانی دنبال می‌کند‏. این وزارتخانه همه طرف‌ها را به اعتدال و حسن نیت فراخواند و تاکید کرد: اطمینان داریم آمریکا این بحران سیاسی داخلی را با دوراندیشی پشت سرخواهد گذاشت.

ابراز تاسف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حادثه کنگره  آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حمله به ساختمان کنگره آمریکا را اقدامی شرم آور دانست که باید محکوم شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از شوکه شدن خود سخن گفت

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز در صفحه توییتر خود به اتفاقات شب گذشته در ساختمان کنگره آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: «از دیدن حمله شب گذشته به کنگره آمریکا، به عنوان سنگر دموکراسی جهانی شوکه شدم و آن را به شدت محکوم می‌کنم. از زمان استقلال آمریکا، این کشور دوست بزرگ و واقعی ما و چراغی از دموکراسی بوده و برای ارزشهای آزادی، عدالت و استقلال ایستاده است.»

مارین لوپن: ترامپ نسنجیده عمل کرد

 مارین لوپن، رهبر حزب راست گرای افراطی "تجمع ملی" فرانسه در واکنش به بروز خشونت ها در واشنگتن اعلام کرد: ترامپ به پیامدهای اظهارات خود توجهی نداشت و نسنجیده سخن گفت. او پیروزی بایدن را به رسمیت می شناسد.

مقامات اتریش آشوب های آمریکا را تکان دهنده نامیدند

رئیس جمهور ، صدراعظم و وزیر خارجه اتریش شورش در کنگره آمریکا را تکان دهنده و آن را حمله به دموکراسی توصیف کردند.  سباستین کورتس صدراعظم اتریش در صفحه توییتر خود با تکان دهنده نامیدن تصاویر صحنه های شب گذشته در واشنگتن و ابراز نگرانی درمورد حمله به دموکراسی نوشت اکنون باید انتقال قدرت بصورت صلح امیز تضمین شود. آلکساندر شالن برگ وزیر خارجه اتریش نیز گفت آنچه که در واشنگتن رخ داد را بعنوان حمله به دمکراسی محکوم می کنیم.
آلکساندر فان دربلن رییس جمهور اتریش نیز با تکان دهندن توصیف کردن تصاویر شب گذشته در کنگره امریکا در صفحه توییتر خود نوشت: من با نگرانی عمیق حمله ضد دموکراسی را نظاره کردم.

واکنش وزیر خارجه آلمان

وزیر خارجه آلمان در واکنش به حمله شب گذشته به ساختمان کنگره و حوادث پس از آن گفت: هواداران ترامپ به زیر پا گذاشتن ارزش‌های دموکراتیک را پایان دهند. دشمنان دموکراسی از دیدن تصاویر واشنگتن، خرسند می‌شوند.

روزنامه لوپاریزین: سلامت روانی ترامپ زیر سؤال رفته است

روزنامه فرانسوی زبان لوپاریزین، چاپ پاریس، در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به خشونت ها در ساختمان کنگره آمریکا نوشت: سلامت روانی ترامپ زیر سؤال رفته است.

ابراز تاسف مرکل از آشوب ترامپ

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تصاویر یورش به ساختمان کنگره آمریکا را اندوه‌بار خواند و تصریح کرد: تصاویر یورش به ساختمان کنگره باعث خشم و اندوه من شد.

مرکل افزود: متاسفم که ترامپ شکست را نپذیرفت و این کشور را به آشوب کشاند .
 

رئیس جمهور و وزیر خارجه سوئیس شورش در کنگره آمریکا را محکوم کردند

گای پارملین، رئیس جمهور سوئیس در پیامی توییتری درباره شورش شب گذشته در کنگره آمریکا نوشت : دولت سوئیس از این واقعه که منجر به کشته شدن چند نفر در واشنگتن دی سی شد مبهوت شده است. ما به قدرت موسسات آمریکایی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت به دولت جدید طبق قوانین و قانون اساسی ایالات متحده اعتماد داریم.

همچنین ایگنازو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس هم نوشت: آزادی ؛ دموکراسی و انسجام ملی بسیار گرانبهاست که باید آن را تقویت کرد.

ریچارد هاس: حوادث کنگره سرآغاز عصر پساآمریکا شد

ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است اگر عصر پساآمریکا آغازی داشته باشد، قطعا همین روزیست که حامیان دونالد ترامپ کنگره را مورد یورش قرار دادند. ریچارد هاس در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ما شاهد تصاویری هستیم که هرگز تصور نمی‌کردم در این کشور (آمریکا) ببینیم، در بعضی پایتخت‌های دیگر بله، اما نه اینجا.

مجری فاکس نیوز: پخش ویدئوی سخنرانی ترامپ را متوقف کنید!

شپرد اسمیت، مجری باسابقه فاکس نیوز در واکنش به سخنرانی ترامپ خطاب به آشوبگران که طی آن بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد، تاکید کرد: لطفا پخش ویدئوی سخنرانی ترامپ را متوقف کنید! ما آن را پخش نمی‌کنیم، این اظهارات صحت ندارد.

بن رودز خواستار برکناری و استیضاح ترامپ شد

بن رودز از کارکنان سابق کاخ سفید و قائم‌مقام مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت باراک اوباما در واکنش به حوادث شب گذشته در کنگره آمریکا اعلام کرد: اگر یک رئیس جمهور را به دلیل راه اندازی کودتا استیضاح و برکنار نکنیم، استیضاح چه فایده ای می تواند داشته باشد.

ابراز نگرانی فنلاند درباره بحران در آمریکا

پکاهاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند امروز اعلام کرد وزارت خارجه فنلاند اوضاع متشنج در آمریکا را به دقت زیر نظر دارد. روند انتقال قدرت در کاخ سفید به شدت نگران کننده شده است.

هاویستو همچنین در مورد انتقال قدرت بدون خشونت ریاست جمهوری از ترامپ به بایدن ابراز تردید کرد.

قرار است وزیر امور خارجه فنلاند امروز با سفیر آمریکا در هلسینکی دیدار و درباره خشونت‌های اخیر آمریکا گفت‌وگو کند.

واکنش اوباما به اتفاقات رخ داده در کنگره

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا یورش طرفداران ترامپ به کنگره را محکوم و اعلام کرد: خشونت های ساختمان کنگره نتیجه اقدامات تحریک آمیز و دروغگویی رئیس جمهور آمریکاست. این اقدام مایه شرمساری ملت ماست.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا: اقدام حامیان ترامپ غیرقابل قبول است

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: حامیان ترامپ از خشونت برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده کردند و این موضوع غیر قابل قبول است.

وی افزود: تحریک به خشونت توسط یک مقام منتخب با هویت ما مغایرت دارد. آنچه دیروز در ساختمان کنگره رخ داد غم‌انگیز و نفرت‌انگیز بود.

ویلیام بار: رفتار ترامپ خیانت به جایگاه و حامیانش است

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا که اخیرا به دلیل حمایت نکردن از ترامپ در پرونده شکایت از نتیجه انتخابات، مجبور به استعفا از سمت خود شد می‌گوید «رفتار ترامپ خیانت به جایگاه و حامیانش است.

مقتدی صدر: دموکراسی آمریکا دروغن و جعلی است

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق در واکنش به اتفاقات اخیر کنگره آمریکا نوشت:

در گذشته زیاد در مورد دموکراسی دروغین و جعلی غرب که رتوش و تزیین شده و با آب و تاب به ما معرفی می‌شود سخن گفته بودیم؛ آن دموکراسی که بسیاری به ویژه دل جوانان را با فریب مجذوب خود کرده بود و آوازه دروغین آن در تمام دنیا پیچیده است که غربی‌ها انسان مداران عالی، متعهدان بی نظیر به آزادی و اهل دموکراسی ریشه دار هستند.

اما امروز، بخشی از حقیقت که از دید بسیاری از افراد جوامع عربی و اسلامی پنهان بود، برملا شد. آری اتفاقات کنگره بخشی از واقعیت پیشرفت علمی، فناوری و بهداشتی آن‌ها را مقابل دیدگان خلق آشکار کرد.

خدا را سپاس که حق را نمایان کرد و پیش از آنکه آن‌ها بر تمام قلب‌های پاک نیز سیطره یابند، باطن پنهان آن‌ها را ظاهر کرد.

بوریس جانسون: ترامپ شورش‌ها را تحریک کرد

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس دربیانیه‌ای خشونت در کنگره را محکوم کرده و گفت: «دونالد ترامپ پس از انتخابات تفسیرها و رفتارهایی داشت و اظهاراتی از تقلب مطرح کرده که شورش را تحریک کرده است. »

نخست وزیر انگلیس سپس با بیان آنکه ترامپ مردم آمریکا را به شورش در واشنگتن تشویق کرده و در انتخابات عادلانه کشورش شک دارد افزود: «از نظر من حرف‌های ترامپ کاملا اشتباه است.»

او سپس از آنکه بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا از سوی سنای آمریکا تائید شد ابراز خوشحالی کرده و گفت: «دموکراسی پیروز شد!»

هریس: آنچه روی داد تجاوز به حاکمیت قانون بود

«کامالا هریس»، معاون جو بایدن می‌گوید: آنچه دیروز در کنگره روی داد تجاوز به حاکمیت قانون بود.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
oh my god
چی شد؟
ابروی امریکا رفت رو هوا!!!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۲۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
امریکائیها انچه را کشته بودند درو کردند . عربستانی ها به چه چیزی دل خوش کرده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۱:۲۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
حجاب شب را سحر دریده بیاکه صبح ظفررسیده الله والله نصرمن الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
ترامپ بدنبال كودتا و تبديل سيستم سنتي پادشاهي در كشورش بود تا مادام العمر رئيس باقي بماند . تيري كه در تركش منهدم شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
دیوانه ای را اوردند تا بلای جان عالم شود ولی بلای جان خودشان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
واقعاً دنیا دنیای نامردی هست حالا اگر این اتفاق توایران افتاده بوداین کشور های غربی با این ژست دموکراسی به به چه چهچه ای را می ندازن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
حادثه یورش به ساختمان کنگره آمریکا یه فیلم راز بقا بود که از دیدنش لذت بردم امیدوار آمریکای تروریست نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
نتیجه هفت سال ظلم یک ظالم نادان بنام ترامپ...
چه زیبا گفت که با کفر ممکنه به جایی برسی ولی با ظلم محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
چهار سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
فدرک.
بگزارید خودشون..خودشونو بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
فقط فرانسه که به دموکراسی تو امریکا ایمان داره مثل دموکراسی که خودش تو کشورش نسبت به معترضها داشت.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۵:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
رئیس جمهور ابله و کثیف و ضد مردمی فرانسه بجای اینکه به خدا ایمان داشته باشد صراحتا میگوید به آمریکا ایمان دارد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
بدرک بگزازید خودشون.خودشون را بکشند چوب خدا صدا ندلرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
آمریکا فقط رو واقعی خود را نشان داد همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
رسانه های ما باید روی جمله ریچارد هاوس آغاز افول آمریکا خیلی مانور دهند این جمله ای هست که الان دیگه از زبان خودشون هم اعتراف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
آمریکا و اسرائیل پشت سرهم افول خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
الحمدلله که شرشون به خودشون برگشت ،اما حالا آخرش مگن ایرانیا بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۹
اگه ایران بود میگفتن خویش تن داری کنید ، و ابراز رضایت میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
امریکا=وحشیگری
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۲:۵۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
این هم وعده سردار قاآنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ دی ۱۳۹۹
یک کلام آبرویی برای آمریکا در دنیاااااااااااااااااااا نماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
بله وقتی رای فردی را با خیانت کم وزیاد کنند طرفداران قیام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
همه نگرانن خخخخخخخ یخ کنید
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
بعد از 11 سال خودشون دارن جواب کارهاشون رو پس میدن بدون اینکه ما دخالتی داشته باشیم.
چه راحت کنگره رو فتح کردن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
بیانیه ما به دولت آمریکا::

دولت آمریکا بارها در چنین شرایطی نسبت به ایران، مشوق آشوب و خرابکاری بود،،
اینبار ما نیز واکنش خود را اعلام می نماییم..
دولتی که سالها تروریست پرورش داد،، عامل جنگ در کشورهای منطقه و فرامنطقه است..
کشوری که با تحریم های ظالمانه سعی در به زانو درآوردن ایران عزیز را داشت و دارد..
زمین گرد،، هر چی از این دست بدی، با اون دست میگیری
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۲۰ ۱۸ دی ۱۳۹۹
آقا فرمودند آمریکا رو افول است .
در ضمن اگه این اتفاق تو ایران بود الان صدای حقوق بشری ها بلند بود . چهره آمریکایی واقعی رو ببینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۸ دی ۱۳۹۹
ما هم مثل همیشه سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
الهی شکر خاک تو سر هر کشوری که واسه هم جنس نگرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ دی ۱۳۹۹
چیز عجیبی نیست منتها ما درک درستی نداریم قبلاً تو کتاب دینی بهش میگفتن سنت الهی زمین گرده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
این بود ابر قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
نان لواش گرون شده، دونه ای 400 شده تو رو خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۸:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
به جای نون بیسگوییت بخوربهتره خطرکرناهم نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
زیباکلام میگفت قانون این قانونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۹
این بی شرف ها همیشه در مسائل داخلی ما همواره دخالت کرده اند. ما ایرانی ها طرفدار آشوب نیستیم ولی خیلی خوب میشه که اینا هم کمی کشورشون مختل بشه و مزه ناامنی را احساس کنند.
آخرین اخبار