نیویورک‌تایمز گزارش داد؛

ترامپ خواستار عفو خود و خانواده‌اش شد

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیش از اتمام مدت ریاست‌جمهوری خود و در هفته‌های اخیر خواستار عفو خود و خانواده‌اش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک‌تایمز امروز (پنج شنبه) در گزارشی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در هفته‌های اخیر از دستیارانش خواسته تا برای عفو او و خانواده‌اش اقدام کنند.

این وبگاه خبری به نقل از دو منبع اگاه به مسئله که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: «دونالد ترامپ به دستیارانش گفت می‌خواهد در روز‌های آخر ریاست جمهوری، خود را عفو کند.»

چنانچه ترامپ این اقدام را انجام دهد یکی از بی‌سابقه‌ترین مسائل از اختیارات رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد.

گفته می‌شود ترامپ در هفته‌های پس از ریاست جمهوری با دستیارانش به طور مکرر درباره اقدام به عفو رایزنی کرده و در حال بررسی این مسئله است.

مشخص نیست ترامپ این مسئله را پیش از تحریک هوادارانش برای هجوم به کاخ کنگره آمریکا مطرح کرده است یا نه.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون ثابت کرده بسیار مشتاق برای اقدام به عفو خود است و مدت‌هاست این مسئله را مطرح می‌کند که قدرت و اختیار اقدام به بخشش خود را دارد. اکنون این نظرخواهی از دستیارانش نیز این مسئله را اثبات می‌کند.

او همچنین معقتد است در صورتی‌که کاخ سفید را ترک کرده و قدرت را منتقل کند استیضاحش حتمی خواهد بود.

تاکنون در تاریخ آمریکا هیچ رئیس‌جمهوری اقدام به عفو خود نکرده و این مسئله تاکنون آزمایش نشده است.

کارشناسان حقوقی نیز در این باره اختلاف نظر دارند، اما همه آن‌ها معقتدند چنانچه چنین اقدامی صورت گیرد مسئله‌ای خطرناک در تاریخ آمریکا برای اختیارات رئیس‌جمهور رقم خواهد خورد و این اختیار رابه تمام روسای جمهور آتی آمریکا خواهد داد.

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی به‌دست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

این درگیری تاکنون با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات روبه رو شده است. به طور مثال «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا خشونت ها در اين کشور را غیرقابل قبول خواند.

همچنین ساعاتی پیش شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام نیز ترامپ را برای زمان باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش از کاربری خود منع کرده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
مرگ بر ترامپ قمار باز
آخرین اخبار