در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیرو‌های ۸۹ روزه شاغل در بخش‌های کرونایی استخدام می‌شوند

معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: نیرو‌های ۸۹ روزه مانند سایر مشاغل فعال در بخش‌های کرونایی استخدام می‌شوند.

سعید لک معاون دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی امتیاز بندی نیروهای شرکتی، قراردادی و ۸۹ روزه شاغل در بخش های کرونایی در کشور اظهار کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغی هر شهری که دارای یک بیمارستان بوده و بخشی از آن مربوط به کووید۱۹ است ، کمیته‌ای متشکل از رئیس دانشگاه، معاون توسعه جلسه‌ای تشکیل و وضع پرستاران بررسی و تعیین تکلیف می‌ شود.

او افزود: در دفترچه استخدامی اسمی از نیرو‌های ۸۹ روزه برده نشده است اما این به معنای تعلق نگرفتن امتیاز کار در بخش کرونا به نیرو‌های ۸۹ روزه نیست. در صفحه ۹ دفترچه نیرو‌های شرکتی، قراردادی، متعهدین خدمت را نام برده است؛ درست است که به صراحت عنوان ۸۹ روزه را قید نکرده است اما جزو نیرو‌های قراردادی تلقی می‌شوند و مشمول امتیاز مربوطه با توجه به تعداد روز فعالیت در آن بخش می‌شوند.

معاون دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت در خصوص امتیاز تعلق گرفته به پرستاران شاغل در بخش‌های کرونایی برای آزمون استخدامی بیان کرد: در آزمون استخدامی پیش رو به ازای هرماه فعالیت مستقیم کارکنان ۲ درصد امتیاز کل به امتیاز کسب کرده فرد در مرحله آزمون کتبی و حداکثر تا ۲۰ درصد، در آزمون وزارت بهداشت افزوده خواهد شد.

او اضافه کرد: در صورت وجود سابقه خدمت کمتر از یک ماه، به ازای هر ۱۵ روز خدمت یک امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد. بازه زمانی محاسبه سوابق برای اعطای امتیازات از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ تا اعلام خاتمه فراگیری بیماری کووید۱۹ توسط ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: براساس برنامه ریزی انجام گرفته و طبق اعلام سازمان سنجش، آزمون استخدامی وزارت بهداشت در تاریخ ۲۴ بهمن برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.