آیت‌الله مکارم شیرازی جنایت گروه‌های تکفیری در پاکستان را به شدت محکوم کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن محکومیت جنایت گروه‌های تکفیری در پاکستان از مقامات این کشور خواستار پایان دادن به ناامنی ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی  از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای جنایت گروه‌های تکفیری در پاکستان را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

ادامه جنایات گروه‌های تکفیری در کشور پاکستان و کشتار هدفمند پیروان اهل بیت (ع) در این سرزمین اسلامی، باعث تالم و تاثر شدید اینجانب و همه علاقه‌مندان به دین حنیف است.

 با وجود این که هم اکنون چند دهه از آغاز این ناامنی‌ها می‌گذرد، اما متاسفانه دولت و سازمان‌های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته اند، این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و عملیات تروریستی جدید به گوش می‌رسد.

جنایت اخیر در «بولان» بلوچستان و به شهادت رسیدن ۱۱ معدنچی عزیز هزاره نیز در سلسله این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پیامبر اکرم (ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه‌های آنان را لبریز از خشم کرد.

 اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه مؤلمه به محضر امام زمان (عج) و نیز خانواده‌های داغدیده، آن را به شدت محکوم نموده و موکدا از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی پاکستان می‌خواهم که به اینگونه جنایات پایان دهند.

 همچنین از آنجا که حفظ احترام پیکر‌های شهدا واجب است و شرعا باید هر چه زودتر آن‌ها را به خاک سپرد، همان گونه که علمای اعلام در پاکستان درخواست نموده‌اند، اینجانب از خانواده‌های معظم این شهدا خواهش می‌کنم که مراسم تدفین عزیزانشان را در اسرع وقت برگزار نمایند.

در پایان، علوّ درجات و شادی روح این شهدای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم؛ برای همه بازماندگان آن‌ها صبر جمیل و و اجر جزیل خواستارم؛ ان شاءالله هر چه زودتر غده سرطانی تروریسم از بلاد اسلام ریشه‌کن شود.

مهاجمان ناشناس در منطقه «مچ» پاکستان ۱۱ تن از معدنچیان را ربودند و با انتقال آنان به یک نقطه دورتر به ضرب گلوله همه آن‌ها‎ را کشتند و سپس از محل جنایت متواری شدند؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه امسال در پاکستان را، برعهده گرفته است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.