کنگره شهدای هنرمند قم برگزار می‌شود

دبیرکمیته فرهنگی هنری کنگره شهدای استان قم از برگزاری کنگره شهدای هنرمند قم با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدحسن یزدی نژاد،دبیر کمیته فرهنگ و هنر کنگره شهدای استان قم با اشاره به فعالیت‌های کمیته فرهنگ و هنر کنگره شهدای استان قم، اظهارکرد: این کمیته یکی از کمیته‌های ۱۷ گانه این کنگره است که مسئولیت آن را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیری آن را سازمان بسیج هنرمندان برعهده دارد.

او با بیان این که در مقابل خون پاک شهدا مسئولیت سنگینی را برعهده داریم، تصریح کرد: باید بتوانیم با خدمت در راه شهدا گامی موثر برداریم.

دبیر کمیته فرهنگ و هنر کنگره شهدای استان قم از تشکیل هشت کارگروه در این کمیته خبر داد و بیان کرد: کارگروه‌های تجسمی، هنری، کودک و نوجوان، تاریخ شفاهی و ادبیات، محصولات فرهنگی هنری، عکس، کتاب و فیلم، انیمیشن و کلیپ زیر نظر کمیته فرهنگ و هنر مشغول فعالیت هستند که تولیدات و برنامه ریزی‌های آنان انجام شده است.

او با اشاره به این که در نخستین رونمایی از لوگوی کنگره که توسط استاد نجابتی طراحی شده بود، رونمایی شد، عنوان کرد: دومین رونمایی نیز در ایام سالروز شهادت شهید زین الدین که شامل ۲۰ عنوان کتاب، فراخوان جشنواره داستان نویسی، چند مورد پوستر یادواره شهدا، چند نماهنگ و یک فیلم مستند می‌شد، صورت گرفت.

یزدی نژاد اضافه کرد: در کارگروه کودک و نوجوان دو بازی و یک کتاب در دستور کار قرار گرفته است که به زودی آماده می‌شود؛ همچنین در کارگروه سرود نیز دو قطعه سرود زیبا از یک آلبوم نیز به زودی رونمایی می‌شود.

دبیرکمیته فرهنگی هنری کنگره شهدای استان قم گفت: در کارگروه تجسمی نیز طراحی جلد کتاب‌ها قرار است به صورت یکنواخت انجام شود و طراحی هویت بصری شهری در حال اجرا است تا همه تولیدات کنگره با یک یونیفرم خاص انجام شود.

او بیان کرد: در کارگروه تولیدات فرهنگی هنری به دنبال تولیدات مناسب با بومی قم و ۶ هزار شهید هستیم که در حال انجام است و همچنین در کارگروه عکس نیز در حال جمع آوری عکس‌های زمان دفاع مقدس و تشییع شهدا هستیم که فراخوانی در این زمینه آماده می‌شود تا عکس‌هایی که در خانه‌ها نگه داری می‌شود جمع آوری ودر قالب یک تا دوجلد کتاب فاخر منتشر شود.

دبیر کمیته فرهنگی هنری کنگره شهدای استان قم از آماده شدن دو کتاب رمان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در ذیل فراخوان داستان نویسی انجام می‌شود و در کارگروه فیلم و انیمیشن نیز برای تولید مستند تلاش می‌شود و همچنین تولید فیلم ۱۳ قسمتی و انیمیشن‌های کوتاه به همراه نماهنگ‌های یک دقیقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است و در صورتی که هزینه این کار فراهم شود برای معرفی هر ۶ هزار شهید نماهنگ یک دقیقه‌ای تولید می‌شود.

او عنوان کرد: در آستانه اجلاسیه کنگره که در روز‌های پایانی امسال و یا نخستین روز‌های سال بعد انجام می‌شود کنگره شهدای هنرمند استان قم برگزارخواهد شد که در این کنگره از هنرمندان استان قم از کارگردانان، موسیقی دانان، شعرا و ... دعوت می‌شود تا برای  شهدای هنرمند کنگره‌ای برگزار شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.