ساخت شهرک تنها راه ساماندهی اتباع مجاز

مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری یزد از ساخت مهمان شهر به منظور ساماندهی اتباع مجاز در یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سعید پرویزی مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری یزد با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و به منظور ساماندهی اتباع در استان، گفت: طرح مطالعاتی مهمانشهر از سوی اعضای شورای تامین استان در دست اقدام است.

او افزود: این طرح دارای جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، امنیتی و آموزشی است که نیاز به کار مطالعاتی خوب و دقیق دارد.

پرویزی با بیان اینکه استان یزد ۳ مهمان شهر از مجموع ۱۵ مهمان شهر در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از زمان شروع جنگ‌های داخلی در افغانستان موج مهاجرت اتباع خارجی شروع واز همان ابتدا اتباع ساماندهی و بعضی از شهر‌ها دارای مهمانشهر شدند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری یزد همچنین از شناسایی اتباع مجاز به تفکیک محل سکونت در استان خبر داد و تعداد اتباع مجاز شناسایی شده در استان یزد در سال گذشته حدود ۳۵۰۰ نفر در منطقه حسن آباد و ۱۷۰۰ نفر در منطقه پردیسان عنوان کرد.

او ندادن فرصت اشتغال به اتباع خارجی غیرمجاز را از مردم خواستار شد و تصریح کرد: از مجموع زندانیان زندان استان یزد حدود ۱۳ درصد اتباع و ۸۷ درصد ایرانی هستند.

جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر استان یزد نیز با تاکید بر ایجاد شهرک‌هایی به منظور ساماندهی، رعایت شئون و حفظ کرامات انسانی اتباع خارجی و همچنینبه منظور تامین رفاه و آسایش مردم، گفت: هماهنگی و برنامه ریزی مشترک و منسجم سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و سیاسی -اجتماعی در تصمیم‌گیری برای ساماندهی اتباع موثر است.

او با اشاره به اینکه حسن‌آباد و پردیسان و صدرآباد از مناطق حاشیه نشین استان یزد است، افزود: ۱۰ درصد از حاشیه نشینان استان یزد اتباع خارجی، ۱۰ درصد از سایر استان‌ها و ۱۰ درصد از شهر‌ها و روستا ها‌ی استان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر استان یزد برخورد با اتباع غیرمجاز، اسکان اتباع مجاز در داخل شهرک‌ها را خواستار شد به منظور جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه در داخل بافت تاریخی که ثبت جهانی شده است و ایجاد شهرک‌ به منظور ساماندهی اتباع خارجی را اقدامات شورای پنجم در سال‌های اولیه برشمرد.

او همچنین ادامه داد: شهرک‌های ایجاد شده در شهرستان‌های میبد، تفت و اردکان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار