معاملاتی شدن نماد اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس

نماد اکثریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در بورس اوراق بهادار تهران معاملاتی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: مقدمات لازم برای پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس به‌عمل‌آمده و نماد اکثریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران معاملاتی شده اند.

او افزود:مشارکت در مدیریت شرکت‌های مزبور نیز از جمله حضور در مجامع عادی و فوق‌العاده، بررسی ترازنامه و صورت‌های مالی، تصویب سود، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و بازرس قانونی شرکت، دریافت سود و همچنین اعلام کاندیداتوری اشخاص واجد صلاحیت حرفه‌ای برای عضویت در هیئت‌ مدیره این شرکت‌ها فراهم شده  است.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: با توجه به برنامه دولت در خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی و آزادسازی سهام عدالت، سهامداران و صاحبان سرمایه این شرکت‌ها باید به‌ منظور بهره‌مندی از مزایای این سهام نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی برای مشمولین سهام عدالت که روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند دو مزیت عمده دارد افزود: در این روش اولاً پس از ثبت‌نام و در صورتی‌که شخص نیاز به نقدینگی داشته باشد می‌تواند سهم خود از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به فروش برساند و یا سود سهام شرکت را نیز از طریق سامانه سجام دریافت کند.

او گفت: با عنایت به موافقت مقام معظم رهبری در تاریخ ۹ اردیبهشت سال جاری با آزادسازی سهام عدالت، مشمولین سهام عدالت می‌توانستند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www.samanese.ir و انتخاب یکی از دو روش مستقیم و یا غیرمستقیم نسبت به تعیین نحوه مدیریت سهام متعلق به خود تصمیم‌گیری کنند.

هاشمی افزود: صورت انتخاب آزادسازی به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به سهامداران تخصیص و انتقال‌یافته و در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مدیریت سهام عدالت سهامداران از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت استانی ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: چنانچه فردی طی مدت تعیین‌شده نسبت به انتخاب روش مستقیم اقدام نکرده باشد، روش سهامداری غیرمستقیم به‌صورت پیش‌فرض برای این فرد فعال شده است و این اشخاص با ثبت‌‎نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی که به نامشان صادر شده می‌توانند جهت فروش سهام خود یا دریافت سودشان اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار