مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

کشتی‌های پهن پیکر وارد خورموسی می‌شوند

دریس گفت: به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی تردد شناور‌های پهن پیکر با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی، تردد شناور‌های پهن پیکر با آبخور بالای ۱۰ متر با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

او با اشاره به آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی افزود: با انجام ۵/۳ میلیون متر مکعب لایروبی در مسیر ۲۶ کیلومتری این آبراه که همراه با عملیات هیدروگرافی مولتی‌بیم (آب‌نگاری چند پرتویی) است، عمق این کانال از ۹ به ۵/۱۳ متر نسبت به تراز CD (عمق مرجع) افزایش خواهد یافت.

دریس در خصوص مزایای حاصل از انجام لایروبی در این آبراه که مجتمع بندری امام خمینی (ره) را به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین المللی متصل می‌کند، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه بزرگ، عمق لازم در رسوبات سخت و نرم کانال خورموسی به ۵/۱۳ متر و عرض مسیر نیز به ۳۰۰ متر می‌رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) کاهش مدت زمان تردد عملیات دریایی و افزایش توان برنامه‌ریزی را از دیگر مزیت‌هایی عنوان کرد که پس از انجام لایروبی این کانال به دست خواهد آمد و بیان داشت: پس از اتمام لایروبی مسیر کانال دسترسی آبراه خورموسی، علاوه تعمیق آن، مدت زمان انتظار کشتی‌ها و در نتیجه ضریب اشغال اسکله‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) پذیرای تعداد شناور‌های بیشتری خواهد بود.

عملیات لایروبی کانال دسترسی خورموسی در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰ دی ماه امسال با اتکا بر توان و تخصص داخلی آغاز شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.