بحران‌های زیست محیطی در گاوخونی، سکونت دراصفهان را به خطر انداخته است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بحران های زیست محیطی در گاوخونی و اثرات جبران ناپذیر آن آینده سکونت در این استان را با تهدید مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: کلانشهر اصفهان با جمعیت حدود ٣ میلیون نفر در سال‌های اخیر با مشکلات و معضلات مختلفی در زمینه تامین آب آشامیدنی، تامین حقابه‌های کشاورزی و حقابه‌های زیست محیطی مواجه بوده و این امر موجب بروز مشکلات متعدد اقتصادی ومعیشتی، اجتماعی و امنیتی برای مردم اصفهان شده است.

او ادامه داد: همانگونه که مستحضرید مطابق تابلو منابع و مصارف حوضه زاینده رود دولت در سالیان اخیر بسیار بیش از منابع موجود تعهداتی در تامین آب ایجاد نموده و همواره نتوانسته تعهدات خود را ایفا نماید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حقابه داران و مالکان آب در شرق اصفهان را با مشکلات زیادی روبرو دانست و تصریح کرد: این افراد سال هاست با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و باوجود بیان شعار‌های زیبایی، چون مشارکت واقعی ‎‌در تصمیم گیری‌ها توسط دولتمردان، جایگاه شایسته و موثری در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها ندارند.

طغیانی از مشکلات تالاب گاوخونی که دچار بحران‌های شدید زیست محیطی است خبرداد و تشریح کرد: آسیب‌های جدی برای فلات مرکزی ایران، افت شدید تراز آب‌های زیرزمینی از بحران‌های زیست محیطی در گاوخونی است و اثرات جبران ناپذیر آن مانند پدیده فرو نشست در اصفهان، آینده سکونت در این استان را با تهدید مواجه ساخته است.

او اضافه کرد: تامین آب شرب کافی و با کیفیت شهر‌ها و روستا‌ها در سال‌های اخیر با چالش مواجه بوده و هدر رفت آب در شبکه‌ها جدی است و سوالاتی را ایجاد کرده است که برنامه شخص شما به عنوان سکاندار وزارت نیرو برای احیای زاینده رود چیست و از طرفی برای به تعادل رساندن منابع و مصارف و پاسخ به تعهدات ایجاد شده جدید و حقابه‌ها و سهم آبه ها، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و پایان مدت وزارت نیرو چیست؟


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
همین یکم ابم بدهند استانهای دیگه خود اصفهانیها هم با این الودگی و نبود اب کوچ کنند برند استانهای دیگه