علت برگزار نشدن منظم جلسات شورای شهر چیست؟

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : جلسات شورای شهر برگزار می‌شود، اما به دلیل حضور نداشتن برخی اعضا به حدنصاب نرسیده و جلسه لغو می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، طیب حیدری رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : متاسفانه رسم غلط از دوره‌های گذشته شورای شهر به ارث رسیده و برخی اعضا در انتقاد به برخی موضوعات در جلسات شرکت نکرده و جلسه را از رسمیت می‌اندازند.

او گفت : در همین جلسه اخیر دو نفر از اعضا مرخصی بودند و ۹ نفر در جلسه حضور داشتند، اما در نیمه‌های جلسه دو نفر از اعضا جلسه را ترک کرده و جلسه را از رسمیت انداختند.

او افزود: بر اساس قانون، شورای شهر باید ماهانه دو جلسه رسمی داشته و در کنار آن می‌تواند دو جلسه فوق العاده هم داشته باشد که مجموعا چهار جلسه در ماه می‌شود، یعنی هفته‌ای یک جلسه، اما متاسفانه برخی اعضا در جلسات شرکت نکرده و مانع برگزاری این جلسات می‌شوند.

حیدری افزود: در هفته‌های گذشته اعضای منتقد شهردار در جلسه حضور پیدا نکرده و جلسه را از رسمیت می‌انداختند و در هفته‌های اخیر هم موافقان شهردار در جلسه حضور پیدا نمی‌کنند و متاسفانه هرچه برای اصلاح این روند تلاش می‌کنیم بی فایده است.

رئیس شورای شهر کرمانشاه در خصوص حضور نداشتن شهردار در جلسات شورای شهر گفت: من هم منتقد این رفتار هستم و اگر بدترین اعضای شورای شهر را هم داشته باشیم، شهردار وظیفه دارد در جلسات شورا حاضر شده و پاسخگوی افرادی باشد که او را به عنوان شهردار انتخاب کرده اند.

او افزود: حتی اگر یک نفر از اعضای شورای شهر از شهردار سوال داشته باشد، شهردار باید در جلسه حاضر شده و پاسخگو باشد و اگر آن عضو از جواب شهردار قانع شد که مسئله تمام است و اگر قانع نشد موضوع استیضاح شهردار مطرح می‌شود که برای استیضاح یک سوم اعضای شورای شهر باید درخواست بدهند و در جلسه استیضاح هم باید دو سوم اعضا موافق باشند تا شهردار استیضاح شود.

او ادامه داد: تا این لحظه شهردار در زمینه حضور نداشتن در جلسات تقصیری نشده و قصوری متوجه او نیست، چرا که در هیات رئیسه جدید سه بار از او برای جلسات شورا دعوت شده که دو جلسه آن به رسمیت نرسید و خود اعضای شورای شهر جلسه را از رسمیت انداختند.

حیدری افزود: در جلسه اخیر هم قرار بر این بود که شهردار ساعت ۱۷ بیاید که افراد قبل از ساعت ۱۷ جلسه شورا را از رسمیت انداختند. در جلسه دیگری هم که شهردار دعوت شده بود، جلسه به حد نصاب نرسید و رسمیت پیدا نکرد.

حیدری با بیان اینکه استیضاح شهردار در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: به ماه‌ها و روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و در پایان سال باید هزینه‌های سنگین بابت پرداخت حقوق کارکنان و عیدی و... پرداخت شود و قطعا انجام این کار برای سرپرست دشوار خواهد بود، لذا نیاز است که شهردار راس کار بماند.

این مسئول به پیشرفت خوب پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که شرایط اقتصادی چندان مطلوب نیست، پروژه‌های عمرانی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و اگر در این شرایط شهردار استیضاح شود شاهد تاخیر و وقفه در اجرای این پروژه‌ها خواهیم بود.

او افزود: هیچ کس منکر برخی خطا‌های شهردار نیست، چون با توجه به حجم کار وسیعی که در شهر در حال انجام است و پروژه‌های عمرانی بسیاری که فعالند احتمال خطا هم وجود دارد و از قدیم گفته اند "املای ننوشته غلط ندارد" و شهردار هم در میان این حجم عظیم کار خطا‌هایی داشته، اما به نظرم این دلیل خوبی برای استیضاح نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.