برداشته شدن منع تردد در شهرهای با وضعیت زرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در شهر‌های با وضعیت زرد، ممنوعیت تردد بین شهری برداشته شده، ولی منع تردد شبانه همچنان در همه شهر‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد باقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی وامنیتی استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: با همکاری ستاد برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم در استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها، برنامه‌ها به خوبی، با امنیت کامل و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

او افزود: در کشور طی هفته گذشته ۸۰ درصد کاهش بستری و ۷۰ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا را داشته ایم.

بصیری با اشاره به اینکه رنگ بندی وضعیت شهر‌ها در بحث کرونا تغییر کرده و رنگ آبی اضافه شده است، تصریح کرد: رنگ قرمز که هفت شهر کشور در حاشیه دریای خزر این وضعیت را دارند به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی که ۳۰ شهر در کشور این وضع را دارند به معنی پرخطر، ۲۰۹ شهر زرد به معنی خطر متوسط است که کل استان کرمان در وضعیت زرد قرار دارند.

او بیان داشت: رنگ آبی که به معنای کم خطر است که ۱۹۲ شهر چنین وضعیتی در کشور دارند و تعریف عملیاتی وضعیت آبی این است که در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه دو بیمار و کمتر از آن بستری داشته باشیم و روند نزولی باشد.

بصیری با اشاره به اینکه کادر اداری مدارس باید طبق مصوبات سایر ادارات در مدارس حضور داشته باشند، گفت: در ادارات استان کرمان نیز در هفته جاری بنا به وضعیت، دو سوم حضور کارکنان و یک سوم دورکاری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: در شهر‌های زرد ممنوعیت تردد بین شهری برداشته شده، اما منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان در همه شهر‌ها به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود و در صورتی که موارد ویژه‌ای نیاز به مجوز داشته باشد، فرمانداری‌ها مجوز را می‌دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار