گوشی آیفون ۱۴ ساله شد

استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل ۱۴ سال پیش در چنین روزی از اولین گوشی آیفون که ایجاد کننده تحولی بزرگ در صنعت تلفن همراه بود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارده سال پیش، در چنین روزی، مصادف با ۹ ژانویه ۲۰۰۷ و ۱۹ دی ماه سال ۱۳۸۵، استیو جابز به عنوان بنیان‌گذار شرکت اپل با حضور در مجموعه نمایشگاهی ماسکانی سنتر بر روی صحنه رفته و پس از اعلام تغییر نام شرکت اپل از Apple Computer Inc به Apple Inc و همچنین معرفی گیرنده دیجیتال تلویزیون (TV set-top box)، از دستگاهی جدید رونمایی کرد.

استیو جابز در آن روز پیش از نشان دادن این گوشی هوشمند به حضار، به عنوان مقدمه از سه دستگاه با عملکرد‌های خیلی کاربردی و جالب برای حاضران سخن گفت: یک دستگاه آیپاد (iPod) با صفحه نمایش لمسی، یک موبایل که تحول عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند و یک دستگاه تلفن همراه که به اینترنت متصل می‌شود. او بعد از توصیف این ویژگی‌هایی که در زمان خود حیرت انگیز بودند دستگاه آیفون را معرفی و اعلام کرد که تمام قابلیت‌های ذکر شده در همین یک دستگاه وجود دارد و این در آن زمان دستاورد بزرگی بود.

چند ماه بعد در هفته‌ اول تیرماه ۱۳۸۶ نسل اول آیفون‌ها با سیستم عامل iOS وارد بازار شد و پشت ویترین مغازه‌ها قرار گرفت. این گوشی به نام آیفون ۲ G شناخته شد و در آن زمان مدل ۴ گیگابایتی آن با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۸ گیگابایتی آن به قیمت ۵۹۹ دلار فروخته شد. اکنون بیش از ۱۰ سال از زمان معرفی اولین گوشی آیفون می‌گذرد و گوشی‌های هوشمند زیادی طی این ۱۴ سال توسط کمپانی اپل تولید شده است که طرفداران زیادی دارد.

گوشی آیفون 14 ساله شد

گوشی آیفون 14 ساله شد


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار