توسعه زیرساخت‌های مخابراتی دراستان کرمانشاه

معاون شبکه‌ مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : زیرساخت‌های مخابراتی بیش از پیش در استان کرمانشاه توسعه می‌یابد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمیدرضا امیری معاون شبکه‌ مخابرات منطقه کرمانشاه از جزئیات خدمات فنی و مخابراتی از جمله راه اندازی و توسعه ۷ کافونوری و ۱۵ مینی کافو در سطح استان کرمانشاه خبر داد.

او به نقش تاثیرگذار این اقدام فنی در ارائه خدمات کمی و کیفی بیشتر به مشترکین اشاره کرد و گفت : مشترکان مخابرات می‌توانند با استفاده از ظرفیت کافو نوری، از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین ارتباط با کیفیت بهتری نسبت به کافوی مسی بهره‌مند شوند.

امیری افزود: در حال حاضر مشترکان مخابرات استان کرمانشاه از سرویس‌های مختلفی از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، تلفن ثابت PTP، PTMP و MPLS و سرویس FTTH برروی بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

معاون شبکه مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: تجهیزات کافوی نوری در شهرستان‌های صحنه، اسلام آبادغرب، روستای چشمه سفید و در سطح شهرستان کرمانشاه در محدوده مراکز مخابراتی فجر و بعثت در حال توسعه، راه اندازی و بهره برداری است.

 امیری ادامه داد: فیبرنوری دارای ویژگی‌هایی ازجمله کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف پذیری است که به همین دلیل طول زمان بهره‌برداری و استفاده از آن‌ها نسبت به سیم‌های مسی بسیار بیشتر است.

او با اشاره به فراهم ساختن شرایط برای توسعه شبکه کابل در شهرستان‌های روانسر و هرسین و همچنین توسعه FTTH در شهرک صنعتی بیستون گفت: تمامی تلاش ما در حوزه‌ی شبکه مخابرات، فراهم آوردن امکان ارتباطی پرسرعت و با کیفیت با مناسب‌ترین قیمت وبهره مندشدن مشترکین عزیز در کمترین زمان ممکن است.

امیری از آغاز واگذاری فیبر خانگی به روستای دوریسان پاوه خبر داد و گفت: باتوجه به توریستی بودن و وجود نقاط گردشگری در منطقه اورامانات و شهرستان پاوه و همچنین امکان ثبت جهانی این منطقه زیبا و توریستی، مخابرات منطقه کرمانشاه نگاه ویژه‌ای برای ارتقا ارتباط اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه در این منطقه دارد.

او درحوزه ارتباطات سیار از توسعه و راه اندازی ۴۸ سایت BTS با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری و پروژه فیبرنوری درمناطق روستائی (USO) به طول ۶۰ کیلومتر در سطح استان خبرداد و ادامه داد: با بهره برداری از این امکانات در بخش ارتباطات سیار شاهد افزایش کیفیت و سرعت سرویس‌های شبکه همراه خواهیم بود.

او جمع کل اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها را مبلغ یکصد و ده میلیارد ریال (۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) اعلام کرد که با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر همکاران در بخش‌های مختلف به منظور توسعه شبکه ارتباطی استان هزینه گردیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار