دریادار سیاری: برای تامین امنیت خلیج فارس نیاز به نیروی عاریه‌ای نداریم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ثابت کردیم امنیت خلیج فارس با دو نیروی دریایی به صورت کامل برقرار است و نیاز به نیرو‌های خارجی نیست.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره امنیت خلیج فارس گفت: جوانان ایران همواره ثابت کردند که در خط مقدم حضور دارند. دشمنان و مخالفان انقلاب و جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال تشویش وضعیت کشور بودند، اما با حضور جوانان رشید انقلاب همه نقشه‌های آن‌ها شکست خورد.

وی افزود: دفاع مقدس فرهنگی است که باعث می‌شود تا آینده‌های دور مورد استفاده قرار گرفته و همه بدانند که این کشور برای کسب عزت و افتخار و سربلندی و برای حفظ خود و ثابت کردن انقلاب به دنیا چه تلاش‌هایی کرده و چه جوانانی را تقدیم کرده که موجب افتخار یک ملت است که اینگونه در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرد.

سیاری بیان کرد: دفاع مقدس از ابتدا تا آخر همه درس و تجربه و آموزش است و همه این‌ها مواردی است که برای حفظ کشور باید در نظر داشته باشیم و از آن مقطع زمانی و فرهنگ حاکم بر مملکت و ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های مقطع زمانی، مطلع شویم و این ارزش‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: دشمن با ورود به دریا‌های کشور به دنبال شکست و فشار اقتصادی بر ایران بود تا ما نتوانیم نیرو‌های زمینی خود را پشتیبانی کنیم، دشمن به دنبال محاصره اقتصادی ایران بود.

وی در تشریح سخنان خود مطرح کرد: دشمن می‌خواست جزیره خارک که محل صادرات نفت ایران است از دست ایران خارج کند و اجازه ندهد کشتی‌ها بتوانند به بنادر وارد یا خارج شوند و ایران با مشکلات اقتصادی عدیده رو به رو شود. دشمن به هیچ وجه انتظار نداشت که ایران در خلیج فارس با این قدرت روبه رو شود.

سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن ۱۰ هزار کشتی تجاری را در دوران دفاع مقدس اسکورت کرد تا چرخه اقتصادی کشور با مشکل روبه رو نشود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: با موفقیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حفظ تجارت دریایی و حفظ مرز‌های دریایی کشور، حفظ استمرار صادرات نفت ایران، قدرت دریایی ایران را به دشمنان و کشور‌های دنیا ثابت کرد.

وی تاکید کرد: امروز ثابت کردیم امنیت خلیج فارس با دو نیروی دریایی به صورت کامل برقرار است و نیاز به حضور دیگران نیست چرا که این خواست مردم است که در خصوص امنیت وابسته به هیچ‌کس نباشیم و به دنبال امنیت عاریه‌ای نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که با عظمت و اقتدار مردم ایران امنیت کشور را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حکیم سلمانی غابشی
۰۵:۳۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اقای حبیب الله سیاری تورا خدا من اهواز زندگی میکنم از شما بخاری گازی میخوام تو را خدا شبها شعله میزاریم 4 بچه دارم من هم هیچ درامد ندارم زندگیم یارانه دیگه معلوم میشه کارت همچی نشون میده لباسهای بچه ها تو تشت یکی بیاد زندگیم ببینه کافر رو زندگیم گریه میکنه تو را به امام حسین میسپارم فراموشم نکن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Alireza
۰۴:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
من عاشق این مرد هستیم حرفش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۲:۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
آقای دکتر سیاری عزیز... لطفاً تابلو یا بنر خیلی بزرگی با تمثال مبارک سردار دلها در دریایی خلیج فارس قبل ازورود کشتی ها ونفت کشهای خارجی نصب نمایید ذیل آن باخطوط درشت وخوانا باچند زبان خارجی بنویسید ودرج نماییداینگونه یا به نحوی دیگر::قابل توجه کشتی ها ونفت کشهای محصولات پتروشیمی که قصد رفتن به آبهای سرزمینی حامیان مالی تروریست های داعشی را دارید پس از بازگشت احتمال توقیف وتفتیش کشتی شما حتمی هست...یا درصورت غیرقانونی بودن این فعالیت می توانید مسیر دیگری انتخاب کنید...اگر کشوری معترض بود به آن کشور هشدار دهید اگر سؤنیت نداشته باشید نباید نگران توقیف وتفتیش کشتی هاونفت کشهای خودباشید...اگر سؤنیت ندارید خودمان نفت وهمه محصولات نفتی وپتروشیمی شما را ارزانترتأمین می کنیم منطقه وآبرا متعلق به ایران است وملت ایران خواستار انتقام از دشمنان قهرمان خودهستند برای ما مسئولین هیچ راهی غیراز این سیاست نمانده واتمام حجت است::آقای سیاری عزیز...این روش خواست ملت ایران است. پیشنهادی ایرانی وملی.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۲:۰۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
آقای دکتر سیاری عزیز...ما جوانان وملت غیور ایران بشدت گوش بفرمان مولا ومقتدای خود امان خامنه‌ای عزیز هستیم...به صراحت اعلام آمادگی می کنیم چنانچه جنابعالی وسرداران ایران اسلامی اعم از سپاه وارتش ونیروی دریایی مجوز حضور ما را ازحضرت آقا گرفته وبه ما ابلاغ فرمایید...حاضر و آماده هستیم تا با دل وجان از دریادلان نیرو‌های دریایی حمایت و پشتیبانی نماییم خواه برای امنیت آبهای اطراف کشورمان تا هزاران مایل باشد خواه برای اسکورت نفت کش های کشورهای دوست وشریک تجاری باشد فرقی نمی کند آن کشوری که باملت ایران دوست هست ازایران نفت ومحصولات نفتی میخرد یا کالا به ایران صادر میکند خواه دولت لبنان وسوریه وعراق باشند خواه دولت هند وچین وکره جنوبی وژاپن وروسیه وکره شمالی وانگلستان و هرکشور دیگری باشد حاضر به اسکورت نفت کش ها وکشتی های آنان هستیم همگان باید بدانند امنیت در خلیج فارس وتاشعاعی دورتر دردست غیور مردان ایرانی هست حالا بعضی کشورها گرفتار اظهارات دروغ بدخواهان ملت ایران را میخورن.چرا شانس خود را برای تجارت باایرانیان امتحان نمی‌کنند ونکردن؟چرا بعضی کشورها نمی فهمند بیشترین سیر.مسیر رفت و آمد کشتی ها در محدوده خط سیر ایرانیان هست چگونه به خوداجازه میدهند ازایران عبور کنند ازکشورهای حامی تروریست‌های داعشی نفت ومحصولات خریداری کنند؟؟بعضی کشور‌های نا آگاه بدانند ایران تروریست های داعشی را نابود ودولت آنان را جمع آوری کرد...چون تروریست‌های داعشی وحامیان آنان سردار سلیمانی قهرمان ملت ایران را ترور کردن ملت ایران دشمن هستند با حامیان داعش.لذا ازکشورهای جهان میخواهیم باخرید نفت ومحصولات نفتی عملاً به تأمین کنندگان مالی تروریست داعشی کمک نکنند...نفت ومحصولات نفتی ایران با کشورهای حامی داعش دارای یک قیمت ویک طعم و مزه هستند...خریداران نفت ومحصولات نفتی از حامیان تروریست های داعشی عملاً ثابت میکنند حامی داعش وتروریست هستند برای همیشه درآبهای خلیج فارس چه آمریکا حضور فیزیکی داشته باشد چه نداشته باشد ماملت ایران از بیم اینکه تجهیزات تروریستی حامل کشتی های اعزامی به آن کشور‌های حامی مالی تروریست نباشد مجبور هستیم درصورت مظنون شدن آنرا توقیف وتفتیش نماییم.حتی اگر مشاهده ریختن اجسامی از کشتی های عبوری باشیم مجبوریم ازبیم رسیدن به دست تروریست های داعشی آن کشتی را توقیف.بازرسی نماییم زیرا هر پرتاب جسمی وشیئی ازکشتی ها ازنظر ما مظنون به اقدامات تروریستی هست.ازکشورها خواسته شود مسیری امن تر ازرفتن به آن کشورها انتخاب نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
مدیون اف 14 های زمان جنگ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
درود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من بعنوان ترک زبان هر وقت این دلاور این سرباز وطن رو هر وقت صحبت می‌کنند یا میبینم به عنوان یک ایرانی بخودم میبالم و افتخار میکنم چنین بزرگ مردانی در دامان این کشور رشد یافتند و باعث بزرگی و افتخار نام ایران و ایرانی گشتند.
کاش دیگر مسولان هم بیاموزند!!!!!!!!!!!!!!!!!! هر وقت این دلاوران آمدند از دانش و بالندگی و طرح و برنامه و استراتژی و دلاوری و بزرگی ایران گفتند و مسولان دیگر هر وقت ظاهر میشوند یا از بی عرضگی مسوول قبلی حرف زده یا بیسواد و بی مسوول بوده یا تقصیر رو به تحریم ربط داده آخرشم یا فساد و رانت کلان داشته و همیشه باعث تاسف گشتند.. شباهت این دو مثل بهشت و جهنم هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
درود به سردار ایران نامش باعث غرور و آرامش
آخرین اخبار