مشکل کمبود گاز در جنوب کرمان

با سرد شدن هوا در روزهای اخیر مردم مناطق جنوبی استان کرمان برای تهیه سیلندر گاز مایع با مشکل مواجه شده اند و نبود گاز باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، از اوایل دی ماه به دلیل سرد شدن هوا در جیرفت و شهرستان‌های جنوبی تقاضای مردم برای استفاده از سیلندر گاز افزایش پیدا کرد.

با افزایش تقاضا، مردم با کمبود سیلندر گاز مواجه شدند که شاهد صف‌های طولانی در انتظار دریافت سیلندرگاز در جیرفت و سایر شهرستان‌های جنوبی بودیم و این امر موجب نارضایتی مردم شده است.

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار شهرستان جیرفت گفت: با توجه به اینکه بخش‌هایی از هفت شهرستان جنوبی گاز کشی شده است به همین نسبت سهمیه گازمایع کمتر می‌شود.

او با اشاره به مشکل کاهش سهیمه شرکت جیرفت گاز افزود: برای توزیع سیلندر گاز در بخش حمل و نقل نیز مشکل ایجاد شده بود، طبق پیگیری‌های هفته قبل این مشکل تقریبا حل شده است.

عطاپور وزیری تصریح کرد: سهمیه گاز هفت شهرستان جنوبی از ۲ هزارو ۷۰۰ تن به ۳هزارو ۴۰۰ تن رسیده است یعنی ۷۰۰ تن نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

او افزود: همچنین قبل از این افزایش سهمیه، ۱۰۰ تن گاز مایع نیز برای شهر جیرفت دریافت شده بود.

فرماندار جیرفت گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش دمای هوا، تقاضای گاز افزایش پیدا کرد به همین نسبت نیاز بود سهمیه گاز اضافه شود.

عطاپور اظهار داست: مشکل کمبود گاز مایع فقط برای شهر جیرفت نبود متاسفانه شامل هفت شهرستان جنوبی می‌شود با پیگیری‌های فرمانداران و شرکت گاز استان سهمیه اضافه شد.

او افزود: از هفته گذشته که افزایش سهمیه انجام شده استان هرمزگان همکاری لازم را داشته است، بارگیری تانکر‌های حمل گاز انجام و به مرور این مشکل برطرف خواهد شد.

عطاپور تصریح کرد: در فصل تابستان چنین مشکلی را نداریم بدلیل اینکه مصرف عمده مردم برای گاز، فقط پخت و پز است، اما در زمستان به دلیل استفاده از بخاری‌های گازی که از سیلندرگاز استفاده می‌شود تقاضا افزایش پیدا کرده و با کمبود گاز مایع مواجه شدیم.

فرماندار جیرفت گفت: موردی که در این بحث وجود دارد این است که گاز شهرستان‌های جنوبی از استان هرمزگان تامین می‌شود و طبیعتا اولویت این استان تامین گاز شهرستان‌های تابعه خود است.

او افزود: پیگیر هستیم که بتوانیم گاز شهرستان‌های جنوبی را از کرمان و یا پالایشگاه‌های اصفهان تامین کنیم، این پیشنهاد به استانداری داده شده است.

عطاپور گفت: با همکاری همکاران مان در سازمان صمت و شرکت نفت و مجموعه جیرفت گاز، نظارت جدی در بحث توزیع سیلندر گاز داریم، ان شالله بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: آخرین مناقصه‌ای هم که شرکت گاز استان برگزار کرده است تا دوهفته آینده پیمانکار جدید باید مشخص شود که نسبت به گاز کشی کل شهر جیرفت اقدام کنند.

او با بیان اینکه تعداد محدودی مشترک گاز داریم افزود: حدودا ۳۰۰ مشترک در جیرفت از گاز شهری استفاده می‌کنند.

فرماندار جیرفت اظهار داشت: به دلیل مشکلات انشعابی، و هزینه لوله کشی، گاز کشی منازل مسکونی و تجاری و اداری مشترکان به تاخیر افتاده است که برای رفع این مشکل پیشنهاداتی داده شده است.

عطاپور وزیری گفت: طبق تعهدی که شرکت گاز داده است تا اواسط سال آینده کل شهر جیرفت گاز کشی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.