مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: هیچ یک از دفاتر ثبت احوال یا پیشخوان، حق دریافت وجه از متقاضیان کد رهگیری کارت ملی هوشمند را ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی امانی پور مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: دریافت کد رهگیری کارت ملی هوشمند امری ضروری است که افراد به هنگام ثبت نام برای کارت ملی، این کد را دریافت می‌کنند و دریافت وجه برای صدور کد رهگیری آن ممنوع بوده و تخلف است.

 او با بیان اینکه این رسید چاپی برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله بانک‌ها، دارای اعتبار و قابل اعتماد است و متقاضیان کارت ملی هوشمند تا زمان صدور کارت خود می‌توانند از طریق ارائه این رسید، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، افزود: اگر افراد کد رهگیری خود را قبل از دریافت کارت ملی هوشمند گم کنند، می‌توانند یا از طریق مراجعه به سایت www.ncr.ir (درگاه الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور) و یا با مراجعه حضوری به دفاتر ثبت احوال و دفاتر پیشخوان، کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

امانی پور اظهار داشت: هیچ یک از دفاتر ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و باجه‌های پستی، حق دریافت وجه و مبلغی جهت تعویض یا صدور مجدد کد رهگیری را ندارند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را به دفتر رسیدگی به شکایات اداره کل ثبت احوال استان گزارش دهند تا مبلغ دریافت شده به آن‌ها بازگردانده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.