درخشش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز گیلان در جشنواره رسانه ای ابوذر+ فیلم

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز گیلان رتبه دوم جشنواره رسانه ای ابوذر را در بخش گزارش از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ایی ابوذر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با معرفی ۴۴ اثر برگزیده در  منطقه آزاد انزلی به کار خود پایان داد.

سرهنگ مهدی پارسا ، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در این جشنواره از نفرات اول تا سوم بخش‌های خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه تجلیل شده است، گفت: مریم عباسی زاده، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز گیلان توانست  با موضوع بصیرت و دشمن شناسی در گزارش میرزا کوچک خان ، رتبه دوم این دوره از جشنواره را کسب کند.

او  با اشاره به اینکه هزار و ۳۸۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود ، افزود: تولیدات خبری نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در این جشنواره از نفرات اول تا سوم بخش‌های خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه تجلیل شده است، گفت:در بخش صدا و سیما سیده فهیمه هاشمی رتبه اول با موضوع مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه (سردار سلیمانی)، اعظم سائدی رتبه دوم با موضوع کرونا و کمک مومنانه، مریم دورباش رتبه سوم با موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را کسب کردند.

سرهنگ پارسا  افزود: مریم امدادی رتبه اول در دو بخش مجزای تیتر و مقاله، با موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از صدا و سیمای مرکز گیلان و در بخش گزارش مریم عباسی زاده از باشگاه خبرنگاران جوان رتبه دوم  را  با موضوع بصیرت و دشمن شناسی در گزارش میرزا کوچک خان از آن خود کرده اند.

او گفت: مصاحبه سعید شفیعی ثابت از خبرگزاری فارس با موضوع کمک مومنانه در بخش عکس، عباس عاشوری از ۸ دی نیوز با موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی، در بخش اینفوگرافیک محمد جمشیدی چناری از گیلسو با موضوع مسائل صنفی خبرنگاران در دو بخش مجزای موشن گرافیک و فیلم مهدی علی نیا از شبکه اجتماعی با موضوع‌های کرونا و کمک مومنانه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، در بخش یادداشت سینا هوشمند از بسیج با موضوع اقدام و امید آفرینی و در بخش گزارش نیز فاطمه احمدی از خبرگزاری فارس با موضوع کرونا و کمک مومنانه اول شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: نفرات برتر جشنواره ابوذر به جشنواره کشوری که هفته اول اسفند در تهران برگزار می‌شود، راه یافته اند.

همچنین از پیشکسوتان رسانه، خانواده‌های شهدا و صدا و سیمای مرکز گیلان برای برپایی یادواره‌های تلویزیونی شهدا قدردانی شده است.

در ادامه سید جلال الدین رضاپور محمدی معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان بیانیه هیات داوران جشنواره رسانه‌ای ابوذر را قرائت کرده است.

در این بیانیه آمده است: مهمانان گرانقدر، مدیران محترم فرهنگی و خانواده بزرگ رسانه

با عرض سلام و خوش آمد به همه برادران و خواهران ارجمند جشنواره ابوذر با هدف امیدآفرینی، تقویت مطالبه گری حرفه‌ای و افزایش کیفیت محصولات رسانه‌ای فرصت خوبی برای ظهور استعداد‌های رسانه‌ای است و خدای را سپاس ششمین دوره این جشنواره با مشارکت خوب اصحاب رسانه به شایستگی برگزار شد.

ششمین دوره جشنواره ابوذر پس از بررسی‌های همه جانبه و دقیق آثار ارسالی دقایق پایانی خود را سپری می‌کند و هیات داوران جشنواره در سال ۱۳۹۹ بسیار خوشوقت و مفتخر است با صرف بیش از ۱۰ شبانه روز آثار ارسالی را یکایک بررسی و براساس دانش و تجربیات داوران در علوم ارتباطات و رسانه بهترین‌ها را برای این دوره برگزیده است.

پیش از هر سخن دیگری شایسته است از تلاش‌های دست اندر کاران جشنواره به ویژه برادران عزیز آقایان پارسا و افشاری در کسوت رئیس و دبیر جشنواره که مساعی فراوانی برای برگزاری ششمین دوره جشنواره استانی ابوذر داشتند، تشکر و قدردانی کنیم.

تلاش و وسواس اعضای هیات داوران موجب شد تا دقیق، درست؛ بی‌طرفانه و منطبق بر اصول حرفه‌ای قضاوت کنیم و امیدواریم این رسالت و وظیفه خطیر را به درستی ایفا کرده باشیم.

انشاء الله این رزمایش فرهنگی و رسانه‌ای دورنمایی درخشان در سپهر روزنامه‌نگاری و خبرنگاری استان و کشور ترسیم کند به ویژه آنکه سعی کرده ایم در بررسی آثار بر مدار و منظومه منطق حرکت کرده و به دور از حب و بغض‌ها قضاوت کنیم و بر این باوریم با آثار شایسته و کیفی که امسال دریافت شد، جشنواره ششم آغاز شکل گیری حرکتی خوب و حرفه‌ای در عرصه رسانه‌ای استان خواهد بود. در این راستا هدف نهایی برگزار کنندگان و هیات داوران جشنواره ابوذر شاخص‌های زیر است.

حرفه ای‌تر کردن تلاش‌ها، برای ایفای وظایف رسانه‌ای و آموختن پیاپی، برای تعالی روزافزون محصولات رسانه‌ای و خبری

پاسداشت بیش از پیش زبان فارسی و رعایت ویرایش این زبان نیکو در کار‌ها و تولیدات رسانه‌ای، برای حفظ و ماندگاری زبان فارسی و نیز آموزش غیرمستقیم درست نویسی به مردم و افزایش فصاحت و بلاغت در گویش و نگارش عمومی

پیگیری بیش از پیش مطالبات مردم و تلاش برای انعکاس خواست‌ها و نیاز‌ها و نظرات مردمی

سوژه شناسی و یافتن سوژه‌های ناب‌تر، در دل زندگی روزانه و عمیق‌تر کردن نگاه و داشتن برداشت‌های حرفه ای‌تر از رویداد‌هایی که همگان می‌بینند.

تداوم و ارتقای بی طرفی در امور رسانه‌ای و پرهیز بیشتر از یکجانبه نگری و بررسی عمیق‌تر جوانب رویداد‌ها و ریشه شناسی و تعمق بیشتر در امور

با سپاس فراوان از همه بزرگوارانی که دربرپایی" جشنواره ابوذر" مشارکت و همکاری صمیمانه داشتند، از اعتماد همه سپاسگزاریم و امید داریم که این اقدام مهم کماکان ماندگار و تاثیر گذار باشد.

مهدوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی هم در این جشنواره گفت: از آغاز انقلاب اسلامی رسانه‌ها در خصوص اطلاع رسانی آگاهی بخشی و جریان سازی نقش بسیار مهمی داشتند و در دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت هم به عنوان یکی از ابزار‌های مهم تاثیر گذار بودند.

او  افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا وضعیت صنفی و اشتغال رسانه‌های استان وضعیت بهتری به خود بگیرد و در این امر همه باید پای کار باشند، چون رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی وظیفه سنگینی را به عهده دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت: فرق ما با همه رسانه‌های دنیا در صداقت و درایت و مسوولیت‌های انسانی است و رسانه‌های جمعی با تبیین نقش مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی کمک حال کشور خواهند بود.

ابراهیم رضایی، عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر گفت: ماموریت جشنواره ابوذر تداوم راه شهید سلیمانی در عرصه رسانه است.

 او با اشاره به ضرورت بکارگیری تدبیر و شجاعت در کار رسانه افزود: باید در کنار رعایت اخلاق رسانه، تفکر شهید حاج قاسم  سلیمانی با همان جدیت و عقلانیت وارد عرصه رسانه شود.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه کلیه فعالان رسانه باید در همه آثارشان تفکر سردار سلیمانی را الگو قرار دهند گفت: امروزه مهمترین نگرانی کشور، سرمایه گذاری دشمنان در جبهه فرهنگی مقابله با جمهوری اسلامی است و خبرنگاران در این مسیر وظیفه خطیری برعهده دارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران باید وقایع را آنگونه که هست روایت کنند تصریح کرد: امروز ارزشمند‌ترین کالا اطلاعات است، اما گرانترین کالا خبر است.

ابراهیم رضایی افزود: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جنگ عظیم فرهنگی با دشمن باید لایه‌ها و ابزار آن را شناسایی کرده و ارزش و اهمیت کار خود را بشناسند.

او  با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی مدیون پیشتازی گیلانی‌ها در ۸ دی سال ۸۸ است ادامه داد: هرزمان اسم گیلان می‌آید یاد حماسه ۸ دی سال ۸۸ گیلان می‌افتم و تصاویر پیشگامی مردم گیلان در ذهنم همیشه ماندگار است و معتقدم ۸ دی به گردن ۹ دی حق دارد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ تفکر حوادث سال‌های اخیر را در کشور رقم زده اند گفت: یک تفکر، اندیشه‌ای است که ریشه حل مشکلات کشور را در خارج از کشور و در مذاکره و امتیاز دادن به خارجی‌ها دانسته و اعتقاد چندانی به متخصصان و جوانان نداشته و منکر توان داخلی است.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: تفکر دوم اندیشه انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) رهبر انقلاب و شهداست که معتقد است این ملت می‌توانند مشکلاتان را حل کنند.

او  با اشاره به دستاورد‌های تفکر انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی، درخشش در دفاع مقدس و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر علمی و اقتصادی با استفاده از توان داخلی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون هرزمان کشور به این تفکر اعتماد شد پیشرفت داشتیم همانگونه که ساخت مدرن‌ترین موشک ها، پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و ساخت پالایشگاه‌ها در بدترین زمانی که بیشترین تحریم وجود داشت توسط همین تفکر ساخته شد.

نماینده مردم دشتستان با اشاره به ضرورت ادامه راه شهید سلیمانی‌ها افزود: مدیران این تفکر امام و رهبری بودند و علمدار ان سردار سلیمانی است و اعتقاد دارم تفکری که داعش را نابود کرد می‌تواند فقر و طلاق و بیکاری و محرومیت را در کشور از بین ببرد.

همچنین نمایشگاه جانبی آثار برگزیده جشنواره ابوذر با نمایش آثار برتر هر یک از بخش‌های جشنواره در حاشیه سالن اجتماعات منطقه آزاد انزلی برپا شده است.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.