اجرای طرح عملیات آبخیزداری در روستای اسلام آباد شهرستان پاسارگاد

به منظور حفاظت از منابع آب و خاک و کنترل سیلاب،طرح آبخیزداری حوزه آبخیز روستای اسلام آباد شهرستان پاسارگاد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بزودی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح عملیات آبخیزادری،گفت: به همین منظور شش میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

او، بیان کرد: مساحت حوزه آبخیز و کنترل سیلاب تنگ زیره‌ای روستای اسلام آباد ۶۳۱ پاسارگاد هکتار بوده، که سالانه قادر به استحصال و جمع آوری ۱۰ هزار مترمکعب آب است.

خسروانیان با اشاره به مشخصات فنی طرح عملیات آبخیزداری در روستای اسلام آباد شهرستان پاسارگاد، تصریح کرد: عملیات سنگ و سیمان این بند حدود ۷۰۰ متر مکعب با طول سرریز هشت متر و ارتفاع آن نیز دو متر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد مدت زمان اجرای این طرح ها را حدود یک ماه اعلام کرد و ادامه داد: کنترل سیلاب، حفظ منابع آب و خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش سطح آب چاه‌های پایین دست و در نتیجه بهبود معیشت بهره برداران از  مزایای اجرای طرح آبخیزداری است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.