ارتقاء آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با موافقت وزارت بهداشت، مجوز ارتقاء و بهره‌برداری رسمی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا رضایی منش معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: هدف از تاسیس آزمایشگاه جامع تحقیقات دسترسی همگانی و نظام‌مند استادان و محققان دانشگاه به امکانات آزمایشگاهی در زمینه‌های تحقیقاتی مختلف و نیز ارائه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت است.

او افزود: این آزمایشگاه شامل اتاق کشت سلول، آزمایشگاه مولکولی، آزمایشگاه نانوفناوری، خانۀ حیوانات آزمایشگاهی، آزمایشگاه فیزیولوژی و آزمایشگاه بهداشت خواهد بود، برای ارائه خدمات و رفع نیاز‌های پژوهشی محققان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و محققان دانشگاه‌های کلان منطقه آماده می‌شود.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در خصوص عملکرد آزمایشگاه جامع دربحران شیوع ویروس کرونا ادامه داد: آزمایشگاه جامع تحقیقات از اوایل دوران شیوع بیماری کرونا هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات آزمایشگاهی با تمام توان به عنوان پشتیبان در راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان همکاری گسترده‌ای داشت.

رضایی منش بیان کرد: مدتی است که آزمایشگاه جامع تحقیقات از عضو آزمایشی به عضو فعال «شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی» در آمده است.

او تصریح کرد:با راه‌اندازی این آزمایشگاه برای استادان، محققان و دانشجویان این استان و استان‌های همجوار با دریافت گرنت پژوهشی از این شبکه، دسترسی به خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز در آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار