پسری که پدرش را خفه کرده بود، دستگیر شد/فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در دام پلیس فتا

مهم‌ترین حوادث ۲۲ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 پسری که پدرش را خفه کرده بود، دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری قاتل ۲۸ ساله بلافاصله پس از وقوع قتل در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز درباره دستگیری قاتل ۲۸ ساله بلافاصله پس از وقوع قتل در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز، اظهار کرد: پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد جوان ۲۸ ساله‌ای به علت اختلافات خانوادگی با پدر ۶۹ ساله خود درگیر و این درگیری منجر به خفه شدن پدر توسط پسر می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: با سرعت عمل و تلاش مأموران انتظامی، قاتل بلافاصله پس از وقوع قتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شجاعی گفت: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

کشف ۲۰۸ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیسی

در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های فارس و کرمان، ۲۰۸ کیلو حشیش کشف شد.

بر اساس اعلام معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مبنی بر دپو مواد مخدر از سوی قاچاقچیان در شهرستان سیرجان استان کرمان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

این گزارش حاکی است؛ مراتب به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع و اکیپی از مأموران با پشتیبانی و هدایت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به محل مورد نظر اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، مأموران انتظامی در بازرسی از محل دپو مواد مخدر در یکی از محله‌های شهرستان سیرجان، ۲۰۸ کیلو حشیش کشف و در این رابطه یک سوداگر مرگ را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس درباره دستگیری فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در فضای مجازی، اظهار کرد: در پی رصد‌های هوشمندانه صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه فروش دارو‌های غیرمجاز و نایاب مشاهده شد که با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی، هویت گرداننده این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی دارو‌های نایاب کشف شد، گفت: در تحقیقات اولیه متهم بیان کرد که هیچ گونه مجوز، شناخت و تجربه قبلی در زمینه فروش اقلام داروئی نداشته و به طمع کسب مال اقدام به ایجاد یک صفحه در خصوص فروش اقلام دارویی کرده است.

سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: برخی از افراد صرفا به قصد کلاهبرداری اقدام به تبلیغ جهت فروش محصولات دارویی در فضای مجازی می‌کنند و پس از دریافت وجه هیچگونه خدمتی ارائه نمی‌دهند، در برخی از تبلیغات دیگر نیز مشاهده شده که دارو‌های تحویل شده ناسازگار با شرایط بیمار بوده به گونه‌ای که در مواردی باعث بستری شدن استفاده کنندگان این دارو‌ها در بیمارستان شده است و یا دارو‌ها در شرایط غیر استاندارد نگهداری می‌شدند.

او گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۵ رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو پژو و یک خودرو پراید مشکوک و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۳۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه ۳ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

کشف خودرو سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری شهدای شهرستان فسا هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد خودرو یک روز قبل در حوزه استحفاظی شهرستان شیراز به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: راننده و سرنشین خودرو دستگیر و خودرو نیز با دستور قضائی به مالباخته تحویل داده شد.

توقیف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور کوه چنار- ممسنی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، مقادیری کالای قاچاق شامل ۶ دستگاه لپ تاپ، ۵ دستگاه تبلت، ۳۲ عدد فلش ارز دیجیتال، ۲۱ بسته شکلات خارجی، ۷ عدد گوشی هوشمند، ۵۱ عدد شیشه نسکافه و یک دستگاه صحفه مانتیور کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند، اضافه کرد: یک متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

طرح انضباط بخشی ترافیکی در شهرستان آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۸۷ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی در آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: طرح انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائل نقلیه متخلف در سطح شهرستان آباده توسط ماموران در دو هفته اخیر به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در نتیجه این طرح، ۳۳ دستگاه موتورسیکلت و ۵۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده اضافه کرد: این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت قانونمند تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

کشف ۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در جهرم خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: در پی کسب خبر مبنی بر اینکه فردی سودجو، در منزل شخصی خود اقدام به راه اندازی مرکز تولید ارز دیجیتال کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل مذکور شده که پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در در بازرسی از آن مکان، ۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کویین) قاچاق به همراه متعلقات کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن‌ها ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: تلاش جهت دستگیری متهم ادامه دارد.

کشف احتکار آرد در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۸۹ کیسه ۵۰ کیلوگرمی آرد احتکار شده در شهرستان فرمانده انتظامی فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار آرد توسط یک نفر، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به اتفاق بازرسان اتاق اصناف و اداره صمت به محل مورد نظر عزیمت و در بازرسی از آن انبار موفق شدند، ۸۹ کیسه ۵۰ کیلوگرمی آرد را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و پلمپ مکان مورد نظر، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۹ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف محموله ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در بازرسی از یک پراید خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد قاچاقچیان کالا از محور‌های ارتباطی شهرستان مهر، ماموران انتظامی به محور مهر - شیراز اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۵۰ دستگاه آداپتور برق و ۲۵۰ عدد لامپ قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ کرمی گفت: برابر نظریه کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ایست پلیس کوه چنار به اتوبوس حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور بندر عسلویه- اصفهان، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۵ دستگاه سرسیلندر خودرو خارجی، یک دستگاه موتور خودرو خارجی، ۵ عدد سینی و فن دو موتوره کامل خودرو خارجی و ۳۸ عدد پمپ هیدرولیک خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار