موفقیت در بیماریابی فعال با اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی ارتقای خدمات سلامت و شناسایی سریع‌تر بیماران به ویژه بیماران کووید۱۹ در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اشاره به موفقیت در بیماریابی فعال به واسطه اجرای طرح محله و خانواده محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ که با عنوان طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فارس و سراسر کشور در حال اجراست، هدف از اجرای برنامه‌های حوزه سلامت و طرح‌هایی مانند طرح شهید سلیمانی را ارتقای خدمات سلامت و شناسایی سریع‌تر بیماران به ویژه بیماران کووید۱۹ در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری عنوان کرد.

مهرزاد لطفی ورود کیت‌های سریع و بهبود فرآیند غربالگری موارد علامت دار و مشکوک ابتلا به کرونا را گامی موثر برای پیشبرد بهتر اهداف نظام سلامت در مقابله با کروناویروس برشمرد.

او همچنین با بررسی روند بازگشایی تعدادی از مشاغل مانند رستوران ها، نمایشگاه‌ها و بازار‌ها بر اهمیت اجرای دستورالعمل‌های سختگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ و ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: سلامت جامعه اولویت و هدف اصلی مجموعه سلامت کشور و دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه با اشاره به تلاش‌های مدافعان سلامت استان برای مقابله با کرونا، مدیریت مطلوب بحران کرونا در استان فارس را تداوم همکاری مردم و مسوولان با حوزه سلامت در کنترل و مهار موفق بیماری کووید۱۹ عنوان کرد که سبب کاهش موارد فوتی روزانه در استان شده است.

معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، باا اشاره به اجرای طرح محله و خانواده محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ در فارس همزمان با سراسر کشور، یکی از مهمترین اهداف این طرح را شناسایی سریع و زودهنگام افراد کرونا مثبت و ارائه خدمات لازم به این افراد عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار