واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

پیشنهادی که شاکله بودجه را بهم بریزد نمی‌پذیریم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما از هرگونه پیشنهادات اصلاحی که به اجرای بودجه کمک کند استقبال می‌کنیم اما اگر پیشنهادی باشد که شاکله بودجه را به هم بریزد، نمی‌بپذیریم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا در رابطه با معیشت مردم در جلسه روز گذشته سران قوا تصمیم جدیدی گرفته شد، اظهار کرد: هر چه انسجام و همفکری در کشور میان سران سه قوه بیشتر باشد امور راحت‌تر پیش رفته و تسهیل می‌شود. شب گذشته در رابطه با موضوع بودجه بحث شده است. معیشت مردم چیزی است که مجلس و دولت روی آن اتفاق نظر دارند.

او افزود: حالا که شرایط جهانی بعد از ترامپ وضعیت بهتری برای همکاری ایران با کشورهای مختلف پیدا می‌کند، طبیعی است که نتیجه این تحولات باید خودش را در سفره مردم نشان دهد به همین دلیل قرار شده در بودجه روی گشایش در معیشت مردم و کاهش قیمت‌ها کار کنیم‌.

واعظی ادامه داد: اینکه بتوانیم در عرضه کالاها دست دلال‌ها را کوتاه‌تر کنید مورد نظر ماست. کالای وارد شده از خارج باید مستقیم به دست مردم برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه از برخی پیشنهادات در مورد بودجه استقبال می‌کنیم، گفت: ما ۱۰ تا ۱۱ ماه روی لایحه بودجه وقت گذاشتیم و بنای ما بر این بوده است که آخرین بودجه دولت، قابل اجرا و در راستای منافع کشور و مردم نوشته شود. بنابراین از هر پیشنهاد اصلاحی در گذشته استفاده کردیم و امروز هم از هر پیشنهادی چه از سوی نمایندگان چه مرکز پژوهش های مجلس استقبال می‌کنیم.

او عنوان کرد: گاهی در برخی موارد ایده های ما با کار کارشناسی انطباق ندارد. ما از هرگونه پیشنهادات اصلاحی که بتواند به اجرای بودجه کمک کند استقبال خواهیم کرد اما اگر پیشنهادی باشد که شاکله بودجه را به هم بریزد نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

واعظی در رابطه با ایراداتی که اقتصاددانان دولت به نظرات کمیسیون تلفیق گرفتند، گفت: اینکه گفته می‌شود بودجه کشور را به سمت فروپاشی می‌برد حرف درستی نیست. بودجه را نباید سیاسی کرد و آن را بهایی برای انتخابات ۱۴۰۰ در نظر گرفت و با آن تبلیغاتی بر خورد کرد. ما قبلا در کمیسیون تلفیق چنین مواردی نداشتیم. اینکه الان هر فردی در همه سخنرانی‌ها به موضوعات مختلف می‌پردازد باید مدیریت شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: امروز در دولت ادعا شد، علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند برخی مرغداری ها در حال استفاده از آن هستند و آقای رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که با جدیت این مسئله را دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار