۲۰ هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت:در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات متنوع این نهاد بهره‌مند هستند.

حق گویان افزود: از این تعداد افراد تحت حمایت بیش از ۴ هزار نفر در منطقه الموت شرقی و غربی ساکن هستند که در مجموع باید گفت که ۲۰ درصد از سالمندان تحت حمایت در استان در منطقه الموت هستند.

او اضافه کرد: سالمندان یکی از اقشار خاص جامعه هستند چراکه توانایی کار ندارند از این رو موضوع توانمندسازی در این گروه از جامعه قابل اجرا نیست و باید حمایت‌های لازم از این عزیزان را ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه گفت:در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار خانوار با جمعیتی قریب به ۳۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند همچنین بیش از ۱۰ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفری نیز در قالب تبصره ۱۴ و به صورت مقطعی و موردی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند که در مجموع نسبت افراد تحت حمایت به جمعیت استان ۴،۶ درصد است که این رقم در منطقه الموت حدود ۳۶ درصد است.

او افزود: این نهاد از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا خدمت مناسب را در حد توان به جامعه مددجوئی تحت حمایت ارائه کند تا بتوانند با دغدغه‌های کمتری زندگی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به همکاری دستگاه قضایی و کمیته امداد امام (ره) برای خدمت به محرومان گفت: براساس تفاهم نامه همکاری دستگاه قضایی، قضات تا حد امکان از احکام جایگزین حبس به نفع محرومان صادر می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار