فولادوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معطوف کردن توسعه مدارس غیردولتی به یک دولت جای تامل دارد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تفاوت خصوصی‌سازی و مشارکت، معطوف کردن توسعه این مدارس به یک دولت را تامل برانگیز دانست.

شهریار فولادوند مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شائبه توسعه کمی مدارس غیردولتی در دو دولت اخیر و تسهیل صدور مجوز بیان کرد: براساس قانون موظف هستیم هر کس درخواست مجوز داشت در مدت و فرایند مشخص بعد از احراز صلاحیت به او مجوز دهیم، در واقع این کار جزو تکالیف ماست.

او ادامه داد: اینکه بخواهیم توسعه مدارس غیردولتی را معطوف به سیاست دولت خاصی کنیم جای تامل دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: براساس قانون اهداف آموزش و پرورش مصوب سال ۶۶ تکلیف شده است تا دولت به کسانی که درخواست تاسیس مدرسه در دوره‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول (راهنمایی سابق) و متوسطه دوم داشته باشند مجوز دهد.

فولادوند با اشاره به اینکه در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی نسبت به صدور مجوز اقدام کنیم، گفت: ما اساسا به قانون عمل می‌کنیم و حتی در مورد طولانی شدن فرایند صدور مجوز هم ایراداتی به عملکرد و زمان بر ما می‌گیرند.

ماهیت خصوصی‌سازی و مشارکت متفاوت است

او درباره پاسخ به این پرسش که چنین روندی تلقی خصوصی سازی است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع که فرایند توسعه مدارس غیردولتی خصوصی‌سازی است یا مشارکت به ماهیت این دو موضوع بر می‌گردد.

فولادوند با بیان اینکه اساسا خصوصی‌سازی مولفه‌هایی را داراست که در انطباق با مشارکت مردم با این فرهنگ تفاوت‌هایی دارد، اظهار کرد: مشارکت مفهوم خودش را دارد و به این معناست که استفاده از منافع شخصی برای پیاده کردن اهداف جمعی، اما در خصوصی سازی سودآوری، رقابت، ورود و خروج آسان به بازار و... مورد توجه است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کرد: در مجوز‌هایی که برای مدارس صادر می‌کنیم مولفه‌های خصوصی‌سازی وجود ندارد، تمام بخش‌های مختلف را در کنترل حاکمیت و آموزش و پرورش داریم از ضوابط مربوط به برنامه درسی، چگونگی برنامه مدرسه گرفته تا نحوه آموزش همه موارد در چهارچوب ضوابط مدارس دولتی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
همه چیز خصوصی سازی است پس دولت چکاره است دولت عزیز تو هم بشین و تماشا کن چه بلایی سر ما میاد .
آخرین اخبار