چگونه می‌توان به قبوض جریمه رانندگی اعتراض کرد؟

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور و مراکز پلیس +۱۰ به قبوض جریمه رانندگی اعتراض کنند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: براساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رسیدگی به اعتراضات قبوض جرایم رانندگی در دو مرحله انجام می‌شود.

توحیدی افزود: در مرحله اول رسیدگی غیرحضوری در واحد‌های پلیس +۱۰ انجام می‌شود و در مرحله بعدی در صورت درخواست اعتراض مجدد، متقاضی باید به واحد‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی در سراسر کشور مراجعه کند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: قبض‌هایی خلافی که از سمت راهنمایی رانندگی صادر می‌شود، قبض تسلیمی، قبض الصاقی، قبض دوربین، قبض دوبرگی است.

او مدارک لازم برای اعتراض به قبوض جرائم رانندگی را عنوان کرد و گفت: کارت خودرو، شناسنامه خودرو و حضور مالک یا نماینده قانونی، برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی الزامی است، همچنین متقاضی اعتراض به تخلفات، حتما باید بومی یا ساکن منطقه باشد و یا پلاک خودرو وی متعلق به همان استان مربوطه (محل اعلام اعتراض) باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.