مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: جشنواره هوانوردی عمومی و گردشگری لرستان در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد در سومین جلسه هماهنگی سرمایه گذاران و بخش دولتی جهت راه اندازی هوانوردی عمومی در فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود لرستان توجه به این مهم احساس شد و در اولین اقدام عملی برای معرفی و جذب سرمایه گذاران در حوزه هوانوردی عمومی برنامه ریزی، جشنواره هوانوردی عمومی و گردشگری لرستان در سال آینده برگزار می‌شود.

کاملی ادامه داد: با توجه به واقع شدن خرم‌آباد در مرکزیت جمعیتی این استان و استان‌های همجوار، فاصله مناسب از مرز، وجود صنایع بزرگ، منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همچون قلعه فلک‌الافلاک و پل‌های تاریخی، قرارگیری بیش از ۷۰ درصد آبشار‌های کشور، همه از وجود ظرفیت‌ها از توجه و توسعه فرودگاه و هوانوردی عمومی و ایرتاکسی خبر می‌دهد.

او اضافه کرد: افزایش تعداد صندلی‌های ثابت مسافری هوایی بخصوص ایرتاکسی اشتغالزایی مستقیم در حوزه هوانوردی، گردشگری و هتلداری خواهد داشت.

مدیر فرودگاه خرم آباد افزود: سرمایه‌گذار، موتور محرک این مجموعه از صنعت است و با توجه به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری موارد و مشکلاتی وجود دارد بخش دولتی وظیفه تسهیل گری و حل مشکلات و موانع را بر عهده خواهد داشت.

کاملی گفت: طبق اصلاحیه جدید ماده ۶۳ قانون بخشی از درآمد‌های دولت بین ۷۵ تا ۹۰ درصد معافیت در حوزه فرودگاهی به بخش هوانوردی عمومی تعلق می‌گیرد و در سند جامع توسعه استان، برنامه هوانوردی عمومی گنجانده شده و در برنامه هفتم توسعه جایگاه مناسبی برای این صنعت در نظر گرفته شده است و سخنان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات فرودگاه شهدای خرم آباد و لامرد مربوط به هوانوردی عمومی را موید این تلاش‌ها دانستند.

او با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای جذب گردشگران، تجار، بازرگانان و اندیشمندان نیازمند استفاده از هواپیما‌های زیر ۱۹ صندلی است، افزود:جهت توسعه هوانوردی عمومی در استان نیاز به خرید هواپیما‌های هوانوردی عمومی به تعداد حداقل ۳ فروند در تایپ‌های مختلف است.

محسن سودمند مدیرکل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در بخش آموزش خلبانی و هوانوردی عمومی در ایران انجام شده و در حال توسعه است گفت: هواپیما‌های کوچک ۱۹ نفره در این حوزه مناسب است، مزیت هواپیما‌های هوانوردی عمومی این است که از نظر باند و PCN، محدودیت‌ها و موانع پروازی رایج برای فرودگاه‌ها، تامین قطعات، انتخاب زمان و مکان پرواز، امکانات حداقلی و سهولت در استفاده را دارند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.