استاندار خراسان رضوی:

بن بستی برای پیگیری فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی وجود ندارد

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تشدید تحریم‌های ظالمانه، اجرای پروژه‌ها در کشور با تامین منابع مالی روبرو شده است، اما بن بستی برای پیگیری فعالیت‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در سفر به سرخس گفت:  سرخس به دلیل وجود پتانسیل‌های اقتصادی نظیر منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه، راه آهن، پالایشگاه گاز، شرکت نفت و گمرک یکی از شهرستان‌های مهم و اثر گذار خراسان رضوی در مباحث اقتصادی است.

او افزود: سرخس به دلیل قرارگرفتن در دروازه اصلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های آسیای میانه از موقعیت ممتاز در مباحث اقتصادی، تجارت و ترانزیت برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:  با توجه به اینکه بیماری کرونا محدودیت‌های ایجاد کرده باید تلاش کنیم با رفع موانع، شرایط به گذشته برگردد.

معتمدیان بیان کرد: وجود منابع خدادادی نظیر نفت و گاز در منطقه عملیاتی خانگیران و تامین گاز استان‌های شمال و شمال شرق کشور نشان از اهمیت ویژه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در تولید انرژی است.

او تصریح کرد: با توجه به بازدید از مجموعه‌های مختلف مدیران دستگاه‌های باید با تعامل و همکاری همدیگر در راستای رفع مشکلات مردم و اجرای پروژه‌های قدم بردارند تا مشکلات مرتفع گردد.

او  در ادامه به ۲۸ مصوبه احصا شده از مشکلات مردمی اشاره و تصریح کرد: مهمترین مصوبه فعال کردن پروژه راه سرخس _ مشهد است که از مدت‌ها قبل به کندی پیش میرود و سرعت بیشتری باید به خود بگیرد و روند شتاب دهی پروژه‌ها را افزایش دهیم.

معتمدیان بیان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده نماییم و بنابر ماده ۵۶ منابع از طریق بانک‌ها تامین اعتبار گردیده و این پروژه جاده که ملی است تکمیل شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه پیرامون فعال کردن فرودگاه سرخس تاکیدکرد: با آستان قدس و سازمان هواپیمایی جلسه‌ای صورت گرفته تا پرواز‌های فرودگاه سرخس فعال شود.

او تصریح کرد: با توجه به مطالبات بحق و حداقلی مردمان مرزنشین سرخس دستگاه‌ها باید پروژه‌ها را سرعت دهند و پاسخگو مطالبات باشند.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار