آیت الله سعیدی:

ثمره دل بستن به بیگانگان بن بست اقتصادی است

امام جمعه قم گفت: تکیه بر توان داخلی و دل نبستن به بیگانگان راه رشد و تعالی کشور در بخش‌های مختلف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه  قم که پس از ۲۴ هفته تعطیلی به دلیل شیوع کرونا امروز با حضور جمع زیادی از مردم در مصلای قدس اقامه شد  ،با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: همگان وظیفه داریم تا در جهت رعایت دستورات بهداشتی و توجه به توصیه های ستاد ملی کرونا عمل کنیم.

او  افزود: باید از تمامی مسئولان استان و همچنین کادر بهداشت و درمان که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می کنند، قدردانی کنیم.

آیت الله سعیدی در ادامه  ابراز امیدواری کرد به زودی با بهبود وضعیت کرونایی قم شاهد زیارت حرم مطهر و برپایی مراسم عزاداری باشیم. 

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام آیه شریفه ۲۸ سوره توبه اظهار کرد: آمریکا و صهیونیست بین المللی ناپاک سیاسی هستند و هر راهی که به آن‌ها ختم شود نتیجه‌ای جز بن بست و عقب ماندگی ندارد.

او افزود: این که نباید به آمریکا و صهیونیست دل بست و برای گشایش اقتصادی با آن‌ها وارد مذاکره شد یک حکم قرآنی است.

امام جمعه قم با تبیین راهکار‌های رشد و تعالی کشور در ابعاد مختلف گفت: برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف و در مسیر تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی اگر نگاهمان به بیگانگان به خصوص آمریکا و صهیونیست باشد جز ضرر و زیان چیز دیگری نصیبمان می‌شود.

سعیدی ادامه داد: قطع ارتباط با آمریکا و استفاده نکردن از امکانات اقتصادی آن‌ها موجب فقر و فلاکت نمی‌شود بلکه مسیر‌های پیشرفت را بیش از گذشته برای ملت ایران می‌گشاید.

خطیب جمعه قم با بیان این که دل بستن به بیگانه جز بن بست اقتصادی ثمره‌ دیگری ندارد،تاکید کرد: تنها راه پیشرفت و رشد ایران در درجه اول توکل به خدا و بعد از آن رشد اقتصادی، قطع وابستگی به خارج و بهبود ظرفیت تولید داخل  است.

او تصریح کرد: انتظار بازگشت آمریکا به برجام انتظاری غیرعاقلانه و خسارت بزرگ دیگری در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشور است.

سعیدی در ادامه تصمیم مجلس در لغو تعهدات برجام را تصمیمی منطقی دانست و گفت: پیش شرط ایران در بازگشت آمریکا به برجام لغو کامل تحریم ها است و اگر آمریکا به برجام بازگردد، ولی تحریم‌ها لغو نشود ایران ضرر می‌کند.

او اضافه کرد: آمریکا برای جلوگیری از شکل گیری تمدن نوین اسلامی همیشه در طول ۴۰ سال گذشته در پی بی ثباتی منطقه بوده است.

امام جمعه  قم بیان کرد: ایران به دنبال جنگ با کسی نیست، اما در صورت دست اندازی دشمنان ضربه قاطعانه و فراموش نشدنی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

سعیدی اضافه کرد: مسئله تحریم ها، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه، قدرت دفاعی و موشکی سه چالش مهم ایران با آمریکا است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.