ترامپ، استیو بنن را هم زیر چتر عفو ریاست‌جمهوری می‌گیرد

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، یکی از مشاوران سابق خود را مورد عفو قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد پیش از ترک کاخ سفید استراتژیست سابق خود را مورد عفو قرار دهند.

بنا به گزارش پولیتیکو، استیو بنن، که از دستیاران ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ بوده، قرار است در فهرست مقاماتی قرار گیرد که مشمول عفو ریاست جمهوری آمریکا قرار می‌گیرند. بر اساس اعلام این رسانه آمریکایی بنن پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا مورد عفو ترامپ قرار می‌گیرد.

این رسانه آمریکا با استناد به منابع آگاه گزارش داد که ترامپ قصد دارد در روز تحلیف، چند ساعت قبل از سلب اختیارات ریاست جمهوری، این فرمان را صادر کند. بنن پیش از این به جرم توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری پولشویی مقصر شناخته شده، اما وی خود را بی گناه دانست و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است. اما قرار است در ماه مه ۲۰۲۱ در دادگاه فدرال محاکمه شود.

بنن در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و رسیدن او به کاخ سفید نقش اساسی داشت و بعد‌ها به عنوان استراتژیست ارشد وارد دولت ترامپ شد. اما عمر همکاری این دو در دولت آمریکا دیری نپاید و بنن پس از ۸ ماه مجبور به ترک کاخ سفید شد.

ترامپ پیش از این نیز گروهی از نزدیکان خود را با توسل به عفو ریاست جمهوری از مجازات جرائم خود تبرئه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار