سخنگوی انصارالله یمن از عملکرد فرستاده سازمان ملل انتقاد کرد و او را «پستچی» بین ریاض و ابوظبی خواند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المسیره، انصارالله بار دیگر از عملکرد فرستاده سازمان ملل در یمن و جانبداری از دولت مستعفی و ائتلاف سعودی انتقاد کرد.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا در صفحه توئیتر خود نوشت: مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن با عملکرد نادرست خود و استقبالش از دولت مزدوران و در پیش گرفتن اهداف و منطق آن از مأموریت بین‌المللی خود درباره یمن خارج شده و به پستچی بین ریاض و ابوظبی برای صلح دادن مزدوران جنگ‌طلبشان تبدیل شده است.

پس از اینکه آمریکا انصارالله یمن را سازمانی تروریستی اعلام کرد، مارتین گریفیث در نشست سازمان ملل با موضوع یمن تنها با محکوم خواندن اقدام آمریکا مبنی ‌بر افزودن انصارالله به لیست سیاه و تروریستی نامیدن این جنبش هشدار دادند و آمریکا درخواست سازمان ملل که خواستار عقب‌نشینی از این اقدام شده بود را رد کرد.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با مارتین گریفیث در امور یمن اعلام کرد عربستان به دنبال راه حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن است. این مقام سعودی صرف نظر از جنایات کشورش در یمن مدعی شد از طریق راه حل سیاسی فراگیر ثبات و امنیت برای مردم یمن و منطقه تحقق یابد.

جنگ علیه یمن که بیش از شش سال از سوی عربستان سعودی و با حمایت‌های آمریکا آغاز شده است تاکنون خسارت‌های مالی و جانی فراوانی بر جای گذاشته است و با تخریب زیرساخت‌ها و محاصره این کشور، مردم یمن در بدترین بحران انسانی قرار دارند که در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان با شرایط بسیار دشواری مواجه شده اند و تحریم این کشور از سوی آمریکا برگ دیگری از حمایت‌های آمریکا از جنگ علیه یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار