یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قطع برق کارخانه سیمان تهران ۴ روزه شد/ کاهش چشمگیر تولید سیمان

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران گفت: از چهارشنبه برق کارخانه سیمان تهران قطع شده و تولید این کارخانه به صفر رسیده است.

حسینی مدیر عامل کارخانه سیمان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از روز چهارشنبه برق کارخانه سیمان تهران به صورت کامل قطع شده است، گفت: پیش از این گاز این کارخانه چند روزی به صورت کامل قطع بود که هم اکنون با وصل شدن ۵۰ درصدی گاز این کارخانه شاهد آن هستیم که برق صنایع کارخانه سیمان تهران به صورت کامل قطع شده است.

او تاکید کرد: هم اکنون میزان تولید ما از روز چهارشنبه به صفر رسیده که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه تولیدات مصالح ساختمانی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه از دوم تا بیست و هفتم دی ماه تنها کمتر از یک هفته گاز و یا برق داشته‌ایم، گفت: میزان تولید روزانه ما باید ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن باشد، اما هم اکنون میزان تولید ما به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل کارخانه سیمان تهران اظهار کرد: در ماه باید ۳۶۰ هزار تن سیمان در این کارخانه تولید شود و آن  را به بازار عرضه کنیم، اما متاسفانه به دلیل مشکلات ایجاد شده در حوزه تامین برق و گاز ما شاهد کاهش تولید هستیم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون این مشکلات باعث شده که بازار با کمبود سیمان مواجه شود، افزود: کمبود مصالح ساختمانی اصلی از جمله سیمان در بازار نقش بسیار موثری در کاهش ساخت و ساز مسکن دارد که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه بازار و افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن می‌شود.

حسینی توضیح داد: کمبود سیمان علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه ساخت و ساز باعث بیکار شدن کارگران اصلی و رانندگان این حوزه می‌شود.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران با اشاره به اینکه باید هر چه سریعتر به این موضوعات رسیدگی شود، گفت: حدود ۵ تا ۶ هزار کارگر و هزار راننده به صورت مستقیم و بیش از چندین هزار کارگر و شاغل به صورت غیر مستقیم به این بخش وابسته هستند، بنابراین در صورت ایجاد مشکل در این حوزه سایر صنایع هم با آن درگیر خواهند شد.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو میلیون و ۴۵۰ هزار تن سیمان توسط کارخانه سیمان تهران تولید شده است، افزود: در ماه باید حدود بیش از ۳۰۰ هزار تن سیمان تولید کنیم، اما هم اکنون میزان تولید ما در ماه به کمتر از ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران با ابراز ناراحتی از اینکه یک روز گاز، یک روز آب و یک روز برق، کارخانجات و صنایع کشور تعطیل شود و همین امر خود باعث ایجاد مشکلات در حوزه صنایع اصلی خواهد شد، تصریح کرد: بنابراین باید هر چه سریعتر به این موضوعات رسیدگی شود و ما خواهش می‌کنیم وزارت نیرو هرچه سریعتر برق این صنایع را وصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مردم تهران كي از دست اين سيمان و پالايشگاه راحت ميشن
آخرین اخبار