شبکه تلویزیونی آفاق در گزارشی از تاکید شهروندان عراقی بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه از خاک کشورشان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آفاق، نیرو‌های ترکیه همچنان در نینوا (موصل) حضور دارند و جنگنده‌های این کشور در آسمان موصل جولان می‌دهند و پایگاه‌های آن در اربیل، دهوک، موصل و به ویژه در پادگان زلیکان با فاصله ۱۷ کیلومتر از موصل بدون هیچ اقدام بازدارنده و تحرکی از سوی دولت عراق متمرکز است. حال آنکه ترکیه ادعا می‌کند حضورش در خاک عراق برای حمایت از نیرو‌های عراقی است.

یک مقام عراقی در این خصوص گفت: «به هیچ عنوان حضور نیرو‌های بیگانه را در خاک عراق به جز با اطلاع و موافقت دولت عراق نمی‌پذیریم. هر نیرویی که بدون موافقت و خواست دولت عراق در خاک کشور حضور داشته باشد، نیرو‌های مخالف با قوانین بین المللی محسوب می‌شود و حضورش غیرقانونی، نامشروع و مغایر با منشور‌های بین المللی است.»

در حال حاضر، همه مردم موصل از هر طیف و با هر گونه وابستگی، مخالف حضور نیرو‌های بیگانه و به ویژه نیرو‌های ترکیه در خاک کشورشان هستند و معتقدند نیرو‌های امنیتی عراقی از قدرت کافی برای مقابله با چالش‌ها برخوردار هستند. آن‌ها اخراج نیرو‌های اشغالگر ترکیه از خاک موصل را خواستار هستند.

یکی از شیوخ عشایر موصل در این باره گفت: «شهر موصل، استان نینوا و روستا‌ها و عشایر آن و همه مردم خواستار اخراج نیرو‌های ترکیه از خاک مان هستند و ما قادر به دفاع از خاک خود هستیم».

یک شهروند موصلی نیز در این باره گفت: «ما از دولت عراق و نخست وزیر می‌خواهیم نیرو‌های اشغالگر ترکیه را از نینوا و پادگان بعشیقه اخراج کند.»

به گزارش تلویزیون آفاق، مردم عراق معتقدند اقدامات ترکیه نقض آشکار منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین المللی و دخالت غیر قانونی و نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود. سناریو‌های ترکیه و نفوذ نیرو‌های این کشور به داخل خاک عراق بدون هیچ بازدارنده و محکومیتی از جانب دولت عراق سال هاست که ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار