بیانیه پنتاگون درباره کاهش نظامیان آمریکایی در عراق

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای از کاهش نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) بیانیه‌ای در وبگاه خود منتشر کرد و در آن از کاهش نظامیان این کشور در عراق خبر داد.

«کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون در این بیانیه گفت: «کاهش نیرو‌های ما در عراق به این معنی است که نیرو‌های عراقی توانایی بیشتری پیدا کردند تا در مقابل داعش ایستادگی کنند.»

او همچنین اعلام کرد: «درحال حاضر به دستور رئیس جمهور ترامپ، تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در عراق به ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی کاهش پیدا کرده است.»

میلر همچنین با اشاره به آنکه کشورش مدت‌ها منتظر تواناتر شدن نیرو‌های امنیتی عراق در مقابله با داعش بوده، افزود: «توانایی ما در کاهش نیرو بیانگر افزایش توانایی عراقی‌هاست و به معنی تغییر رویه سیاست آمریکا نیست. دولت آمریکا و عراق هر دو معتقدند داعش تهدیدی برای ما در منطقه است و حضور واشنگتن در این کشور ضروریست.»

او در ادامه افزود: «ما همچنان برنامه ای ضد تروریستی در عراق برقرار خواهیم کرد تا برای نیرو‌های عراقی شریکی در نیروی راهبردی هوایی و اطلاعاتی باشیم. بیشتر اقدامات گذشته از سوی شرکای عراقی ما انجام شده که از سوی آمریکا امکان‌پذیر شده است.

این در حالیست که ارتش آمریکا نیز امروز اعلام کرد شمار نظامیان این کشور در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

هفته جاری پنتاگون اعلام کرده بود: «با آنکه قانون منع کاهش سطح نظامیان آمریکایی در افغانستان به سطح پایین‌تر از ۴ هزار نفر بدون ارسال ارزیابی خطرات به کنگره تصویب شده است، اما روند کاهش نیرو‌ها در افغانستان ادامه می‌یابد.»

منابع خبری در آن زمان گفتند که احتمالا این اقدام پنتاگون موجب خشم نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات در مخالفت با کاهش بیشتر نیرو‌ها و تجدید نگرانی درباره تحقیر کردن کنگره توسط دولت ترامپ، حتی در روز‌های پایانی آن خواهد شد.

براساس توافقنامه صلح آمریکا با طالبان، واشنگتن متعهد شده است که همه نیرو‌های خارجی مشروط به تحقق تضمین‌های امنیتی توسط طالبان باید تا ماه می‌سال ۲۰۲۱ خاک افغانستان را ترک کنند، بنابراین توقف روند خروج می‌تواند روند صلح را به خطر بیاندازد.

از زمان تصویب قانون برای جلوگیری از کاهش نیرو‌ها در افغانستان مشخص نیست که چه تعداد از نظامیان آمریکایی این کشور را ترک کرده‌اند، اما یک مقام وزارت دفاع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که در حال حاضر سطح نیرو‌ها به حدود ۳ هزار نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
واقعا این عراقیا بی غیرتن خودشون اینهمه جوون دارن اینارومیخان چکار
آخرین اخبار