استان همدان از کرونای انگلیسی پاک است

رئیس مرکز بهداشت استان همدان از عدم مشاهده مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

استان همدان از کرونای انگلیسی پاک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی، رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: با گردش ویروس در هر جامعه، پیدایش تغییرات نیز امری طبیعی است، تغییرات طبیعی ویروس باید در هر دوره رصد شود تا موج جدید و غیرقابل کنترلی را در جامعه به همراه نداشته باشد.

کرمی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات را تنها راه پیشگیری از شیوع هرگونه ویروس جهش یافته کرونا دانست و افزود: در ابلاغیه‌ای به تمام بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز ۱۶ ساعته و مطب‌های خصوصی به جهت شناسایی کوچک‌ترین تغییر در علائم بیماری و رصد بیماران، این مراکز با دقت بیشتری خدمات مربوطه را به بیماران ارائه می‌دهند تا درصورت مشاهده ورود کرونای انگلیسی به استان اقدامات لازم انجام شود که خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان همدان گزارش نشده است.

کرمی از احتمال افزایش اندک شیوع بیماری کووید ۱۹ در  اسفندماه و ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: درصورت رعایت کامل شهروندان به دستورالعمل های بهداشتی و انجام راه‌های پیشگیرانه ابتلا، می‌توان پیش بینی کرد که در آخرین ماه سال و ایام نوروز شاهد افزایش اندک این بیماری در کشور و به دنبال آن در استان باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم با بیان اینکه علائم کرونای انگلیسی بر حسب ژنتیک افراد غالبا در اروپا با علائم اسهال و در ایران به شکل سردرد، سرگیجه، ریزش مو خودنمایی می‌کند گفت: به دلیل عدم ورود گسترده کرونای انگلیسی به کشور هنوز مطالعات گسترده‌ای انجام نشده است.

محمد طاهری افزود: کرونای انگلیسی به نسبت کووید ۱۹ سرایت پذیری بیشتری دارد که با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.