عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

واکسن کرونا ایرانی قابل اعتماد‌ترین واکسن است

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تکیه بر توان دانشمندان داخلی در تولید ⁧‫واکسن‬⁩ کرونا منطقی‌ترین و عقلانی‌ترین راه ممکن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه محمد بیگی عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: قطعا خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه با توجه به پیشینه خصمانه آن‌ها علیه ایران جایز نیست و در صورت لزوم، خرید از کشور‌های خوش سابقه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ‏برخی از واکسن‌های غربی از جمله ⁧‫فایزر‬⁩ تاکنون عوارض زیادی داشته اند و شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست این واکسن‌ها باشند.

به گفته نماینده مردم قزوین البر و آبیک در مجلس؛ شرکت ⁧‫فایزر‬⁩ یکی از بد سابقه‌ترین شرکت‌های دارویی جهان و اسناد آن نیز موجود است.

محمدبیگی گفت: نتایج نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد مردم آمریکا از تزریق واکسن ساخت کشور خودشان ابراز نگرانی کرده اند.
وی افزود: اگر این واکسن‌ها راهکار کنترل کرونا بود، بی شک نتیجه‌اش مهار ویروس در کشور‌های پیشرفته غربی بود که در عمل این چنین نیست.

محمد بیگی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: "آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند" اشاره کرد.

وی تاکید کرد: شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست واکسن‌ها باشند.

سرپرست تیم تحقیقاتی داروی کرونا در پارک علم و فناوری استان هم با اشاره به روند تولید داروی کرونا در قزوین بیان کرد: داروی ایورمکتین یک داروی قدیمی است که به عنوان داروی ضد انگلی توسط محققان ژاپنی اختراع و چندین دهه در دنیا استفاده شده است.

دکتر نیایی با بیان اینکه این دارو به لحاظ شناسایی عوارض جانبی و تأثیر دارو به عنوان ضد انگل پذیرفته شده است، افزود: در سال‌های اخیر خواص ضد ویروسی این دارو هم کشف شد و ما در اوایل شیوع کرونا فرمولاسیون این دارو را به دست آوردیم و کار‌های آزمایشگاهی و کار آزمایی‌های بالینی را آغاز کردیم.

وی بیان کرد: نتایج خوبی از این دارو برای درمان کرونا گرفته شده است.

به گفته سرپرست تیم تحقیقاتی داروی کرونا؛ مدت زمان ماندگاری این دارو در ریه ۴۸ تا ۵۸ روز است و می‌تواند در پیشگیری از کرونا نیز موثر باشد.

قجر بیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هم در گفتگوی تلفنی این برنامه گفت: نوع تکنولوژی بکار رفته در واکسن آمریکایی برپایه ژن است و می‌تواند عوارض داشته باشد، اما واکسن ایرانی بر پایه پوشش پروتئین است.

وی ادامه داد: سازندگان این واکسن هیچ تعهدی در قبال این واکسن‌ها را نمی‌پذیرند.

عنادی کارشناس ارشد رسانه هم با اشاره به واکنش رسانه‌های کشور‌های غربی به توصیه رهبر انقلاب برای نخریدن واکسن از آمریکا و انگلیس و سیاسی جلوه دادن آن گفت: ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت از اهداف دشمن است در حالیکه مردم کشور‌های سازنده واکسن در امریکا و اروپابه عوارض این واکسن شبه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار